וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: נעצרו חשודים ברצח התכשיטן בהוד השרון

27.9.2011 / 17:04

שני תושבי באקה אל גרביה חשודים שתכננו וביצעו שלושה מקרי שוד שאחד מהם - שבוצע בחנות תכשיטים בהוד השרון - הסתיים ברצח. השניים חשודים שתכננו את המעשים ואף ביררו מסלולי בריחה

אבי כהן

(צילום: אבי כהן, עריכה: גדי וינסטוק)

נחשפה חולייה החשודה בשני מקרי שוד וברצח באזור המרכז: בית משפט השלום בכפר סבא התיר היום (שלישי) לפרסום כי לפני כשבועיים נעצרו שני חשודים בשוד וברצח התכשיטן יהודה ויזלברג בהוד השרון. במשטרה מייחסים לשניים גם שני מקרי שוד מזוין ברעננה ובתל אביב ואת רציחתו של סעיד אמג'ד בבאקה אל גרביה. מעצרם של השניים הוארך היום בעשרה ימים.

השניים, עלא אבו מוך, בן 21, ואחמד עכאווי, בן 20, תושבי באקה אל גרביה, מוכרים למשטרה. הם חשודים כי במהלך חודש אוגוסט ביצעו שני מקרי שוד מזוין בחנות תכשיטים ברחוב אחוזה ברעננה ובחנות תכשיטים ברחוב אלנבי בתל אביב, וכן שוד ורצח בחנות תכשיטים בדרך רמתיים בהוד השרון. על פי החשד, השניים פעלו כחולייה ותכננו בקפידה כל מעשה. הם בחנו מראש כל מקום אותו שדדו וביררו מראש את מסלולי הבריחה. כמו כן, ישנן תמונות של מצלמות אבטחה שתיעדו את החשודים מבצעים את הפשעים.

עוד על מעשי החולייה:
שוד חנות התכשיטים בתל אביב
בעל חנות תכשיטים בהוד השרון נרצח במהלך שוד
רצח התכשיטן בהוד השרון: "על המשטרה לעשות יותר"

לאחר הרצח בהוד השרון, הבינו במשטרה כי קיים דפוס הפעולה בכל המקרים: שני שודדים חמושים המגיעים לזירת הפשע על אופנוע, מבצעים את המעשה כשלראשם קסדה ובורחים. מעצרם של שני החשודים התאפשר הודות לצוות חקירה משותף של היחידה המרכזית של מחוז מרכז וימ"ר חוף, שקשרו בין האירועים השונים והחלו בחקירה סמויה, שכללה עבודה במישור המודיעיני, לצד איסוף והשוואה של ממצאים מכל הזירות, והשוואתם במעבדה לזיהוי פלילי.

השניים נעצרו לפני שבועיים וחצי. "פריצת הדרך התאפשרה הודות לאחד מבלשי צוות החקירה שזיהה את האופנוע ששימש על פי החשד את השניים, מסוג ג'ילרה GP800", סיפר מפקד ימ"ר מרכז, ניצב משנה יגאל בן שלום. "הממצא הזה, לצד ראיות שאספנו בשטח, הביא אותנו לבצע את המעצר. פעלנו מהר על מנת למנוע מקרה נוסף של שוד שתכננו השניים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

בן שלום סיפר עוד כי "במהלך עשרה ימים נחקרו השניים והכחישו כל קשר למעשה. אולם לאחר עשרה ימי חקירה נשבר עכאווי, אותו זיהינו כחולייה החלשה מבין השניים. הוא הודה במעורבות בכל ארבעת המקרים, מסר לחוקרים פרטי חקירה מוכמנים, הידועים רק לחוקרים, וקשר גם את חברו למעשים".

מפקד מחוז מרכז, ניצב בנצי סאו, שיבח את עבודת החוקרים ואמר: "אני גאה בעבודת הימ"ר. ההצלחה התאפשרה הודות לשיתוף הפעולה המצוין עם ימ"ר חוף. לאחר הרצח בהוד השרון הייתי בתחושות קשות לגבי הקלות שבה אנשים נרצחים ואני שמח על ההישג".

עורך הדין גיורא זילברשטיין, המייצג את עכאווי, הגיב לפרשה ואמר כי "מרשי בחור צעיר, ללא עבר פלילי, שעבד במאפיה משפחתית בבאקה אל גרבייה ובמסעדה בהרצליה. אני מניח שהשניים נעצרו כתוצאה מטעות בזיהוי. הוא טוען לכל אורך הדרך שהוא חף מפשע". בדיון בהארכת מעצרו של עכאווי הבוקר טען עו"ד זילברשטיין כי עדותו נגבתה ממנו לאחר ששהה בתנאים קשים במעצר, ונחקר שעות רבות ברציפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully