וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השוטר הנוקם" הפגין: "להכיר בי כנכה צה"ל"

אלדד חדד, שהורשע כי הניח מטעני חבלה בביתו ובמכוניתו של העבריין ליאור מור, נפצע ביולי האחרון בירי. כעת הוא דורש ממערכת הביטחון שתכיר בו, וזו מסרבת: "לא ניתן להכיר בו"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכה: גדי וינסטוק)

אלדד חדד, מי שהורשע כי בפרשת "השוטרים הנוקמים" כי לקח חלק בהנחת מטעני חבלה בביתו וברכבו של העבריין מיכאל מור, דורש להכיר בו כנכה מערכת הביטחון, לאחר שנפגע במסגרת ניסיון חיסול שבוצע נגדו עם שחרורו מהכלא. במשרד הביטחון סירבו להכיר במצבו, ובשל כך הוא התייצב הבוקר (רביעי) במחאה בקריה בתל אביב.

עוד בנושא
אחד ”השוטרים הנוקמים” נורה בנהריה, חשוד נעצר
השוטרים הנוקמים: מהרימון הראשון עד השחרור מהכלא
בעקבות הירי: אבטחה צמודה לכל ה”שוטרים הנוקמים”

אלדד חדד , מהשוטרים הנוקמים מחוץ לקירייה, ספטמבר 2011. נמרוד סונדרס
דורש שיוכר כנכה מערכת הביטחון. חדד/נמרוד סונדרס

חדד אמר כי "בארבע השנים האחרונות ניסינו להסביר עד כמה היינו בסכנת חיים", אמר חדד, "בסופו של דבר התוצאות לא איחרו לבוא". חדד תיאר את ניסיון החיסול שהביא לנכותו: "במוצאי שבת יצאתי לבית כנסת. הגיעו שני מתנקשים וירו מחסנית, ושבעה כדורים פגעו בגופי. בנס ניצלתי. כל האירוע היה כישלון מערכתי שדיבר עליו בית המשפט". לדבריו, על המדינה להכיר בו כנכה מערכת הביטחון, כי "כל הסיפור הזה הוא כתוצאה מהעבודה שלי כשוטר".

"נבחן הענקת סיוע נקודתי לחדד"

חדד זוכה גם לתמיכה של עמותת זכויות השוטרים. יו"ר העמותה, אושרה אסף, אמרה כי "אני חושבת ששר הביטחון הוא היחידי שמבין את מה שאלדד עובר. הוא היה רמטכ"ל, איש סיירת מטכ"ל, מכיר פצועים מתוך המערך הצבאי. בעיניי, משטרת ישראל זה אותו מערך. שוטר שהגן על אזרחי ישראל. ניסו לרצוח את אלדד, למזלו הטוב, או הרע, הוא יצא חי, והמדינה מפקירה אותו – פשוט מאוד. משרד הביטחון לא מכיר בו. אני קוראת לשר הביטחון שישים סוף באופן אישי לסאגה הזו".

ממשרד הביטחון נמסר בתגובה כי "המשרד מחויב לפעול על פי החוק, ומאחר ומר חדד נפגע שלא בזמן השירות, ועקב השירות כשוטר, לא ניתן להכיר בו. חרף זאת, ומתוך הבנת המקרה הייחודי והמורכב, שר הביטחון השתמש בסמכותו והנחה לערוך בדיקה בעניינו של מרד חדד, והודיע לשר לביטחון הפנים כי הוא רשאי להגיש בקשה חריגה לוועדה לפנים משורת הדין. הוועדה תבחן את המקרה ותגיש המלצותיה למנכ"ל משרד הביטחון. לאחר הגשתן ניתן יהיה להעניק סיוע נקודתי למר חדד לפנים משורת הדין".

ביולי האחרון נפצע חדד באורח בינוני, לאחר שנורה ברחוב סטרומה בנהריה בידי אלמונים. הוא פונה לבית החולים בעיר על ידי צוות של מגן דוד אדום. בעקבות ניסיון החיסול, הוחלט במשטרה להצמיד מאבטח לכל אחד מארבעת השוטרים שהיו מעורבים בפרשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully