וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוג האוהבים מטהרן בחרו במוות על פני העינויים

לאחר שבן זוגה נהל עונה בבית הכלא ולגם רעל, ידעה בנהם כי לא תוכל לחיות בלעדיו. חבריהם של השניים תיעדו באתרי האופוזיציה את סיפורם הטרגי של "רומיאו ויוליה האירניים"

נהל סהבי, בת 27, ובהנם גנג'י, בן 22, היו זוג אוהבים צעיר מטהרן. אחרי מותם הטרגי בימים האחרונים, הם זכו, בצדק ככל הנראה, לכינוי "רומיאו ויוליה" בכלי התקשורת במערב שסיקרו את סיפורם, כפי שסופר באתרים שונים של האופוזיציה האירנית.

גנג'י היה סטודנט למדעים באוניברסיטת טהרן. הוא חלק דירה עם שותף נוסף, קויאר גודרזי, שהיה בלוגר שהתנגד לשלטון, ומשך אליו תשומת לב מהמשטרה החשאית. בחודש יולי, פרצו סוכנים חמושים, לבושים בגדים אזרחיים, לדירתם של גודרזי וגנג'י. הם עצרו את גודרזי בגין הסתה נגד המשטר האירני.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"מה אני אמורה לעשות בלעדיך? נהל ובהנם/מערכת וואלה, צילום מסך

יחד עם גודרזי, הם לקחו איתם מהדירה את גנג'י, על מנת שיפליל את שותפו לדירה. השניים היו עצורים בבית המעצר במשך שמונה ימים בלבד, אך לטענת עציר ששהה איתם במקביל בבית המעצר, השניים חוו סוגים שונים ומחרידים של עינויים, ואף נאנסו על ידי החוקרים. במהלך החקירה, לא בחלה המשטרה החשאית באמצעים להפעלת לחץ על השניים, והחוקרים אף עצרו את אמו של גנג'י, ואת חברתו, נהל.

"הרפובליקה האיסלמית אחראית למותם"

גנג'י שוחרר מבית המעצר לאחר שמונה ימים. חבריו סיפרו כי בשל העינויים, היה גנג'י שבור פיזית ומנטלית. ב-1 בספטמבר, רקח לעצמו הצעיר קוקטייל תרעלה. מותו היה מיידי. "מה אני אמורה לעשות בלעדיך?" כתבה נהל בבלוג שלה. לא חלפו כמה ימים, והיא בחרה בגורל דומה.

סיפורם הטרגי של השניים עורר סערה ברשת האינטרנט. בבלוג אחד נכתב כי "על בנהם הופעלו לחצים גדולים להעיד נגד חברו קויאר, שמיקומו לא נודע עד היום". המפעיל האלמוני של יומן הרשת ציין כי הוא "רואה ברפובליקה האיסלמית האירנית אחראית למותם של בנהם ונהל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully