וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות איומי חיזבאללה, גבי אשכנזי אינו מאובטח

6.10.2011 / 10:20

פרסום ראשון: הרמטכ"ל לשעבר, שסיים את תפקידו לפני כ-8 חודשים, אינו זוכה לאבטחה בארץ ובעולם, בניגוד לבכירים אחרים, דוגמת מאיר דגן. גורמים במערכת הביטחון: ההחלטה לא עניינית

במערכת הביטחון מותחים ביקורת חריפה על ההחלטה שלא לאבטח את הרמטכ"ל היוצא, רב-אלוף (במיל') גבי אשכנזי, זאת על אף שהושמעו בעבר איומים על חייו. גורמים במערכת הביטחון התרעמו על העובדה שאשכנזי, שבחודשים האחרונים שוהה לסירוגין בארץ ובחו"ל במסגרת עסקיו ולימודיו, אינו זוכה לאבטחה צמודה, זאת בניגוד להערכת מצב שנעשתה בנושא בצה"ל ודרשה זאת. יצוין כי אשכנזי לא מאובטח גם בעת שהותו בישראל.

עם תום כהונתו כרמטכ"ל זכה אשכנזי, בהתאם לנהלים, לאבטחה צמודה למשך מספר שבועות, אולם גורמים במערכת הביטחון טוענים כי מכיוון שמדובר באישיות תחת איום, יש להמשיך את האבטחה הצמודה. יצוין כי ראש המוסד היוצא, מאיר דגן, עדיין מוגדר כאישיות מאוימת ועל כן מסתובב עם אבטחה צמודה, וכך גם שר הביטחון לשעבר, עמיר פרץ.

הנושא מעורר דאגה יתרה בשל העובדה כי בשנתיים האחרונות הורשעו שני אזרחים ישראלים באיסוף מידע מודיעיני על אשכנזי עבור ארגון חיזבאללה. לדברי גורמי ביטחון, נראה כי משיקולים שאינם ענייניים, הוחלט שאשכנזי יסתובב ברחבי העולם ללא אבטחה צמודה, למרות שארגון הטרור הלבנוני עדיין מחפש נקמה על חיסולו של בכיר הארגון עימאד מורנייה ב-2008 המיוחס לישראל.

גורם צבאי מסר לוואלה! חדשות, כי "מטעמים ברורים לא נפרט את אמצעי ודרכי האבטחה של בכירי צה"ל בסדיר ובמילואים. אבטחת הרמטכ"ל נמשכת שלושה חודשים מיום שחרורו או על פי הערכות מצב. במקרה של רב-אלוף (במיל') גבי אשכנזי נערכה הערכת מצב בחטיבת המבצעים ולאור העובדה שלא נמצאו איומים קונקרטיים ולאור העובדה כי אשכנזי הוא אזרח מן המניין, הורדה האבטחה על פי הפקודות והנהלים".

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully