וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחיזבאללה טוענים: "רגב וגולדווסר נהרגו מאש צה"ל"

5.10.2011 / 9:53

שר הבריאות הלבנוני ציטט בראיון לעיתון מקומי בכיר בארגון הטרור השיעי לפיו שני חיילי צה"ל שנהרגו ונחטפו במהלך מלחמת לבנון השנייה "נפגעו מהפגזה ישראלית בימי המלחמה האחרונים"

אלדד רגב ואהוד גולדווסר, שני חיילי צה"ל שחטיפתם הובילה לפתיחת מלחמת לבנון השנייה ושגופותיהם הוחזקו בשבי החיזבאללה במשך כשנתיים, נהרגו מהפגזה ישראלית – כך עולה מספר זכרונות שפרסם הבוקר (רביעי) שר הבריאות הלבנוני, עלי חסן חליל, בעיתון הלבנוני "א-ספיר".

מלחמת לבנון השנייה - כותרות נוספות:
5 שנים למלחמת לבנון השנייה - הלקחים לא הופקו
מבינת ג’בל לטילים בצפון: הרגעים הזכורים של המלחמה
הבתים שנפגעו במלחמת לבנון השנייה - אז והיום

"יש דבר נוסף שמעטים מהאחים יודעים, ושאף אחד מלבדנו לא יידע עליו", ציטט השר הלבנוני את בכיר חיזבאללה, חוסיין אל-חליל, כפי שאמר ב-3 באוגוסט 2006, "הפגזה ישראלית בימי המלחמה האחרונים היא שהובילה למותם של שני האסירים הישראלים".

לדבריו, שני החיילים נחטפו בעודם בחיים וחוטפיהם "נקטו בכל אמצעי הזהירות כדי למנוע את מותם, אך התפשטות האש והשימוש בטילים גדולים הובילה לזה". "זה אירוני, ישראל הרגה את האסירים", המשיך שר הבריאות לצטט את בכיר החיזבאללה, "מצדנו, אנו נמשיך במשא ומתן (לחילופי השבויים), אם דבר לא ישתנה".

גופותיהם של רגב וגולדווסר הושבו לישראל בחודש יולי 2008 בארונות קבורה, בתמורה להחזרת חמישה אסירים לבנונים שהוחזקו בישראל. בין האסירים ששוחררו, היה סמיר קונטאר, שהשתתף במתקפת הטרור על העיר נהריה באפריל 1979, ונידון לחמישה מאסרי עולם ו-47 שנות מאסר לאחר שהורשע בישראל, ברצח, ניסיון רצח וחטיפה.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה לדברים כי "התבטאויותיו של נציג ארגון הטרור חיזבאללה הן שקריות ומהוות חלק מלוחמה פסיכולוגית", נמסר, "ארגון הטרור חיזבאללה הוא העומד מאחורי חטיפת חיילי צה"ל בשנת 2006 ולפיכך הוא אחראי לתוצאה הטראגית שהובילה למותם".

עוזרו של ראש הממשלה בתקופת המלחמה, אהוד אולמרט, הכחיש את הטענות ואמר כי מדובר ב"שטויות". "הפרטים המשפטיים שאספנו בנוגע לחטיפה הבהירו כי רגב וגולדווסר נפצעו באורח קשה, לפחות אחד מהם באורח אנוש", אמר, "זה אומת באמצעות מידע מודיעיני שליקטנו ובאמצעות נתיחת הגופות, בהן החזיק חיזבאללה קפואות".

יו"ר עמותת לחופש נולד, אלוף במיל' אייל בן ראובן, שהיה מפקד הגיס הצפוני בזמן מלחמת לבנון השנייה, התייחס לדיווח בשיחה עם וואלה! חדשות ואמר כי "אין לזה שום אחיזה במציאות". לדבריו, "חיילי צה"ל נפגעו מאש חיזבאללה. זה היה ברור לנו אז לחלוטין, וזה ברור לנו כיום". גורם צבאי התייחס לפרסומים ואמר כי מדובר במידע ממוחזר ממלחמת לבנון השנייה, "מידע שהוא סוג של לוחמה פסיכולוגית".

(בהכנת הידיעה השתתף אמיר בוחבוט)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully