וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ: "יתכן שביטול לימודי הליבה בישיבות חוקתי"

גלעד גרוסמן

4.10.2011 / 14:50

הרכב של תשעה שופטים נגד בעתירה שהוגשה נגד ביטול החובה ללמד לימודי ליבה ב"ישיבות קטנות". השופט גרוניס הקשה על העותרים: "זה ששופט לא מרוצה, לא אומר שהוא יפסול את החוק"

בג"ץ דן היום (שלישי) בהרכב מורחב של תשעה שופטים בעתירה שהגיש שר החינוך לשעבר, פרופ' אמנון רובינשטיין, על ביטול החובה ללמד לימודי ליבה בישיבות חרדיות כתנאי לקבלת תקציב מהמדינה. במהלך הדיון שאלה נשיאת בית המשפט העליון, השופטת דורית ביניש, את נציגת המדינה האם הדבר עלול לעודד גם אי-שירות בצבא וחוסר השתתפות בשוק העבודה. אולם בהמשך הקשו השופטים על העותרים, כשניסו להבין מה הטיעון המשפטי לפסילת החוק, גם אם הוא גורם לתחושה של פגיעה. "זה ששופט לא מרוצה, לא אומר שהוא הולך ופוסל את החוק", אמר השופט אשר גרוניס.

העתירה הוגשה נגד החוק שאישרה הכנסת, המבטל את חובת לימודי הליבה ב"ישיבות הקטנות", בהן לומדים בנים חרדיים מגיל 14. היועץ המשפטי של הכנסת, עורך הדין איל ינון, אמר בדיון כי העותרים "מנסים להגן על החרדים מפני עצמם", והגדיר את העתירה "פיל בחנות חרסינה". לדבריו, מדובר בסוגיה שראויה לדיון ציבורי, אולם אין בחוק פגיעה חוקתית ויש לדחות את העתירה.

מנגד, עורך הדין רענן בר זהב, שייצג את העותרים, אמר שתפקיד בית המשפט להגן על החלש, ובמקרה זה לדאוג לכך שתלמידים יזכו לחינוך מינימלי שיאפשר להם לרכוש בעתיד השכלה נוספת ולהשתלב בשוק העבודה. השופטים הקשו מספר פעמים בניסיון להבין מהי הפגיעה החוקתית בחוק, במיוחד לאור העובדה שחוק חינוך חובה חל עד כיתה י' בלבד, כך שלמעשה מדובר בשתי שנות לימוד בלבד הנוגעות לחוק. "יש קושי שאדוני בא מקהילה אחרת ותרבות אחרת ומנסה לקבוע לקהילה הזו מה טוב לה, מה הם רוצים ומה הם צריכים", אמרה השופטת אסתר חיות לעורך הדין הר זהב.

עוד בנושא
ח”כ אמסלם: לימודי הליבה הם לימודי קודש
בג”ץ למדינה: למה חרדים פטורים מלימודי ליבה?
עתירה: לחייב לימודי ליבה במוסדות החרדיים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully