וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ אמסלם: לימודי הליבה הם לימודי קודש

מוטי לוי

15.12.2010 / 18:40

ח"כ חיים אמסלם פרש את משנתו הפוליטית והודיע כי יתמוך בגיור צבאי, לימודי ליבה במגזר הדתי, ויציאתם של חרדים לשוק העבודה: "החרדים לא מבינים למה מובילים אותם לדרך ללא מוצא"

יגור מזור

(צילום: יגור מזור, עריכת וידאו: עידן גורל)

ח"כ חיים אמסלם, שהתבקש על ידי מפלגתו לשעבר ש"ס להחזיר את המנדט ולהתפטר מהכנסת, פרש היום (רביעי) את משנתו הפוליטית. בכנס שנערך במרכז הבינתחומי בהרצליה, התייחס אמסלם לחוק הגיור הצה"לי, ללימודי הליבה וכן לעבודה במגזר החרדי.

אמסלם התייחס לנושא לימודי הליבה ואמר כי לימודים אלה "נתפסים כלימודי חול. נשאלת השאלה, האם מההיבט התורני, לימודי הליבה הם אכן לימודי חול, או שיש להם השקה ללימודי הקודש? בעבר הרבי היה מלמד את לימודי הקודש והחול. ישנן סוגיות תלמודיות שהתלמיד הכי חכם, כשיגיע אליהן, אם הוא לא יידע למשל גיאומטריה ברמה בינונית, הוא לא ימצא את ידיו ואת רגליו. מה הוא יעשה כשהוא יפתח את הגמרה? לומר שאלו לא לימודים שנצרכים להבנת התורה זה תמוה".

אמסלם הוסיף ואמר, כי "תנ"ך זה לימודי חול? כל התלמוד מושתת על התנ"ך. לימודי תנ"ך הם לא לימודי חול ופרשנות התנ"ך וסוגיה הם לימודי קודש. ידיעה לימודית ובסיסית של השפה והדקדוק היא מובנת מאליה. כל פסוקי הגמרה מבוססים על הדקדוק".

"תנ"ך זה לימודי חול?"

בהתייחסו לנושא הגיור הצה"לי, אמר אמסלם, כי יתמוך בהצעת החוק. לדבריו, "כתבתי על זה ספרים, ואני מאמין שזו הדרך הנכונה. למה שאני אברח? זו האמת. מבחינתי תהליך גיור שהסתיים ונעשה כהלכה על ידי בית דין מוסמך לכך במסגרת צה"ל, אותו מסמך שהיה אמור לחתום עליו מי שהיה אמור לחתום עליו, הוא הליך פורמלי בלבד. הוא לא משנה את המהות. חז"ל הזהירו מהונאת הגר. פקיד שמתחיל לפשפש בציציותיו של העומד מולו-זה לא אנושי. לבוא ולהאשים את כל המתגיירים באופן גורף זה פשוט עוול, זה הוצאת שם רע. אני מעריך שבין קריאה שנייה לשלישית הרבנות הראשית תתעשת ותבין את השגיאה שעשתה ותכיר באופן גורף בכל הגיורים שנעשו ולא נזדקק לחקיקה. זה מיותר".

אמסלם עסק גם בסוגיית העבודה בקרב הציבור החרדי: "אנו חיים בעידן מודרני וגם החרדים מבינים זאת. הם לא מבינים למה מובילים אותם לדרך ללא מוצא". לדבריו, "דרושה אי-תלות באחרים כדי להתפרנס בכבוד. גדולי הרבנים עבדו. מי אמר שאם אתה עוסק לפרנסתך אתה לא יכול ללמוד תורה? נוטים לומר שהציבור החרדי רק לומד וזה לא נכון. הציבור החסידי עובד. השאיפה שלי היא שאנשים יהיו אינטלקטואלים ולומדים. אני בעד לתגמל לומדי תורה, אבל לבנות שילוב. גם הציבור החרדי מבין שלא כל אחד יכול להיות הרב עובדיה יוסף וצריך להתפרנס בכבוד".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully