וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החינוך פועל לסגירת הישיבה ביצהר

יהושע בריינר

3.10.2011 / 13:05

מנכ"ל משרד החינוך ערך שימוע לקראת סגירה למנהלי ישיבת "דורשי יחודך" השייכת לישיבת "עוד יוסף חי" שבראשה עומד מחבר הספר "תורת המלך" הרב יצחק שפירא. לטענת הישיבה, השימוע נערך בשל האשמה לפיה מחברי הספר מלמדים אותו בישיבה

לאחר ששירות הביטחון הכללי ומשרד המשפטים פעלו בשנה האחרונה לעצירת הזרמת הכספים לישיבת "עוד יוסף חי", שבראשה עומד מחבר הספר "תורת המלך" הרב יצחק שפירא, גם משרד החינוך, בהנחיית משרד המשפטים, הצטרף למתקפה: מנכ"ל משרד החינוך, ד"ר שמשון שושני, ערך באחרונה שימוע למנהלי ישיבת "דורשי יחודך" המיועדת לתלמידים בגילאי התיכון ואשר שייכת לישיבה המרכזית "עוד יוסף חי", לקראת סגירת הישיבה. השימוע נערך בהנחיית משרד המשפטים שבמשך השנה האחרונה פעל, כאמור, ביחד עם השב"כ לעצירת הזרמת כספי המדינה אל הישיבה.

עוד על ישיבת "עוד יוסף חי"
סערה באוניברסיטת חיפה: מחבר 'תורת המלך' ירצה בכנס
משרד הרווחה "הפשיר" כספים לישיבה ביצהר
נשיא ישיבת "עוד יוסף חי" ביצהר זומן לחקירה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"למחלקה היהודית שיטות משלה ועל כל חומר גלוי שניתן להתמודד מולו נטען שיש עוד 'חומר חסוי' וכך סותמים פיות". ישיבת עוד יוסף חי/מערכת וואלה!, צילום מסך

ישיבת "דורשי יחודך" היא ישיבה קטנה המהווה חלק מכלל מוסדות ישיבת "עוד יוסף חי" שביצהר. באתר הישיבה היא מוגדרת כ"ישיבה חסידית ארץ-ישראלית" אשר "מתברכת בקשר הדוק עם הישיבה הגדולה השוכנת יחד איתה".

בהודעת הישיבה נאמר, כי הרקע לשימוע שנערך הוא האשמה לפיה הרב שפירא והמחבר השני של הספר, הרב יוסי אליצור, מלמדים את התלמידים בישיבה את הספר וכן האשמות נוספות על מעורבות תלמידי הישיבה בפעולות "תג מחיר". לטענת אנשי הישיבה, מדובר בהאשמות שהתבססו על חומרים חסויים שהעביר השב"כ למשרד החינוך.

בישיבה רואים במחלקה היהודית בשב"כ כמי שדוחף לסגירתה המיידית ולעצירת כלל תקציביה. "חשפנו את כל השקרים בטענות", נאמר בהודעת הישיבה באתרה, "אולם למחלקה היהודית שיטות משלה ועל כל חומר גלוי שניתן להתמודד מולו נטען שיש עוד 'חומר חסוי' וכך סותמים פיות".

"טוענים שיש 'חומר חסוי' וסותמים פיות"

עם זאת, במערכת הביטחון רואים בישיבה, ובעיקר ברוח הנושבת ממנה, כמי שאחראים לפעולות באזור ובתוכן גם להצתות של מסגדים. לפני מספר שבועות הוציא אלוף פיקוד מרכז 13 צווי הרחקה מנהליים נגד מספר תלמידים בישיבה. יש לציין כי על אף מעצרים רבים שבוצעו, עד כה לא הוגשו כתבי אישום נגד מי מתלמידי הישיבה בגין עבירות של פעולות "תג מחיר".

בשבועות הקרובים צפוי משרד המשפטים להחליט האם להמשיך את תקצוב הישיבה, זאת על אף התנגדות של השב"כ וצה"ל. מדי שנה מתקצב משרד החינוך את הישיבה בכמיליון וחצי שקלים, זאת בנוסף לעוד כ-750 אלף שקלים שמקבלת הישיבה ממשרד הרווחה. כלל התקציבים הללו הופסקו בשנה האחרונה בעקבות דיונים שערכו במשרד המשפטים ביחד עם השב"כ על רקע החשדות כי מרבית מפעולות "תג מחיר" שבוצעו לאחרונה בשומרון נעשו על ידי תלמידי הישיבה ובעידודה.

עו"ד יצחק בם המייצג את ישיבת "עוד יוסף חי" בהליכים אמר בתגובה, כי "השב"כ מנסה להכפיש את הישיבה וקשה להתמודד מול טענות רעולות פנים. במקרה היחיד שבו השב"כ הסכים לחשוף שמו של אדם החשוד כי ביצע פעולות אלימות, הסתבר כי היה זה שמו של תלמיד שסולק מהישיבה קודם לאירוע בשל בעיות התנהגות. אם זהו המידע החסוי של השב"כ, אז כנראה שמדובר בערימת כזבים. אנו מקווים שמשרד החינוך לא יפעל כמריונטה, אלא יפעיל שיקול דעת עצמאי ויגיע למסקנות על בסיס בדיקה קפדנית של כלל החומר ולא יבלע את הלוקשים שהשב"כ מנסה להאכיל אותו ואת הציבור".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה, כי "מנכ"ל המשרד שוקל את הטיעונים אשר עלו בשימוע בטרם קיבל החלטה בעניין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully