וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר בבריטניה: נשים צעירות מרוויחות יותר מגברים

מחקר חדש שנערך בבריטניה קובע כי נשים בגילאי 22-29 מרוויחות מעט-יותר מהגברים. עורכת המחקר: "אולי עכשיו זוגות יחליטו שמוטב שהאישה תצא לעבוד, ולא הגבר". מהפכה חברתית?

גבירותיי ורבותיי - מהפך: הנשים הצעירות בבריטניה הצליחו להשיג סוף-סוף את ההכרה על מאמציהן ויכולותיהן, ונכון לעכשיו הן מרוויחות יותר מגברים המקבילים להן בגילם – כך קובע מחקר חדש שפורסם הבוקר (שני) ב"אינדיפנדנט" הבריטי. על פי הנתונים, נשים בגילאי 22-29 מרוויחות שכר שעתי גבוה משל גברים באותו הגיל.

המחקר, שהוצג על ידי מנהלת שירות הקבלה למוסדות האקדמיים במדינה, מרי קורנוק-קוק, מציג הפרש קטן אמנם בין הנשים לגברים – שכר שעתי ממוצע של מעט יותר מעשרה פאונד לשעה (כ-58 שקלים) לעומת מעט פחות מעשרה פאונד – אך באופן נדיר, ההפרש הוא לטובת המין היפה, ולא להיפך. לטענת קורנוק-קוק, ייתכן והדבר יגרום לכך שזוגות צעירים יחליטו כי אילו רק אחד מהם ייצא לשוק העבודה, והאחר יפתח את משק הבית, השניים עשויים להחליט כי דווקא האישה תצא לעבוד.

קייט מידלטון והנסיך וויליאם בחתונתם, 29 אפריל 2011. GettyImages
אולי עדיף שהיא תצא לעבוד? הדוכסית מקיימברידג', קייט מידלטון, ובעלה הנסיך וויליאם/GettyImages

"ייתכן ויידרש דור נוסף כדי לסגור את פער השכר, בשל העובדה שהדבר טרם מורגש בגילאים מבוגרים יותר", מודה קורנוק-קוק. לדבריה, הגברים עדיין מרוויחים יותר מהנשים בקבוצות גיל אחרות, אולם הוא הולך ומצטמצם – לפחות בקבוצות הגיל 18 עד 21, ו-30 עד 39. בקבוצת הגיל 40 עד 49 נותר הפער משמעותי – גברים מרוויחים כ-14 פאונד בשעה (כ-81 שקלים), בעוד שנשים בגיל הזה מרוויחות 12 פאונד (כ-70 שקלים).

הסיבה: השכלה אקדמית

מה גורם לסגירת הפער הזה? מחקר שפרסם המוסד למדינות ההשכלה הגבוהה בבריטניה מציע תשובה אחת אפשרית: המחקר קובע כי היחס בין נשים לגברים במוסדות האקדמיים עומד על 1:2, ואם לא די בכך, לנשים גם יש סיכוי גבוה בהרבה להשלים את לימודיהן לתואר ראשון, מאשר גברים. 49.2% מהנשים יצליחו להשלים את התואר, לעומת 37.2% בלבד מהגברים בבריטניה. ראוי לציין, כי על פי נתונים אחרים, ההשכלה הגבוהה עדיין תורמת יותר לגברים: אילו ישלימו תואר ראשון, ירוויחו הגברים הבריטים במהלך חייהם 112 אלף פאונד (כ-700 אלף שקלים) מאשר אם יוותרו על השכלה אקדמית. הנשים שישאפו לעשות כן ירוויחו רק 82 אלף פאונד נוספים.

סאלי האנט, מזכ"ל איגוד האוניברסיטאות והמכללות במדינה, מבקשת לצנן את ההתלהבות. בשיחה עם העיתון היא אמרה, כי "אני שמחה שנשים צעירות מרוויחות כעת יותר מגברים, אבל יש לנו עוד הרבה עבודה, לפני שנוכל לגשר על פער השכר בין גברים לנשים בעלי השכלה גבוהה".

לקריאה נוספת
מחקר: נשים נשואות משתכרות יותר מרווקות
יום האישה: גם הפלסטיניות מרוויחות פחות מגברים
ישראל 2010: נשים עדיין מרוויחות פחות מגברים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully