וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: נחתם צו המונע סופית את איסור ברית המילה

3.10.2011 / 5:00

השנה התעוררה יוזמה בסן פרנסיסקו שקראה לאסור בחוק את קיום הטקס מטעמים של הפרת זכויות התינוקות. הקהילה היהודית זעמה ומושל קליפורניה "חתך" את הפרשה עם צו המונע סופית אפשרות זו

מושל קליפורניה, ג'רי בראון חתם אתמול (ראשון) על צו המונע מרשויות מקומיות במדינה לאסור את קיום ברית המילה. בכך שם המושל קץ לסערה שפקדה את הקהילה היהודית במדינה בעקבות יוזמה שהתעוררה בסן פרנסיסקו השנה, שקראה לאסור בחוק את המילה, מטעמי הפרה של זכויות התינוקות.

השתלשלות הפרשה:
יוזמת חקיקה בארה"ב: למנוע איסור על ברית מילה
יהודי סן פרנסיסקו זועמים: יוזמה לאסור מילה
סן פרנסיסקו פסלה היוזמה לאסור קיום ברית מילה

ראשית היוזמה במרץ השנה, אז החל תושב העיר בשם לויד סקופילד לאסוף חתימות לעצומה שתמנע את קיום הטקס היהודי. בעצומה נכתב כי הברית גורמת לנזק בריאותי, ופוגעת בתפקוד המיני העתידי. "זה עניין של זכויות אדם", טוען סקופילד. "הם לוקחים תינוק וחותכים את החלק הכי רגיש בגופו. זה הליך כואב ובלתי הפיך. לאדם צריכה להיות זכות להחליט בעצמו בעניין".

היוזמה עוררה סערה גדולה בקרב יהודי קליפורניה וארצות הברית בכלל. ראש הליגה נגד השמצה בסן פרנסיסקו, דניאל סנדמן, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי מדובר במהלך מפלה ומוטעה: "זה מעשה פוגעני ביותר כלפי האנשים שעבורם זהו טקס קדוש". גורמים אחרים בקהילה היהודית בעיר האשימו את סקופילד ואנשיו בבזבוז משאבי העיר על תעלול פוליטי חסר סיכוי - בין היתר משום שלא יעמוד במבחן חוקתי, שכן הוא סותר את התיקון הראשון לחוקה האמריקאית, המבטיח חופש דת.

היוזמה, לשמחת הקהילה היהודית, נבלמה כאשר שופטת בית המשפט העליון בסן פרנסיסקו, לורטה ג'ורג'י, פסקה כי יש לחדול מהצעדים ואמרה כי הם "מוקדמים מדי". לדברי השופטת, הקוד לעסקים ומקצועות אוסר חקיקה מקומית על הליכים רפואיים. היא כתבה בפסיקתה כי ההצבעה על הנושא במסגרת משאל עם איננה חוקית ואינה "משרתת כל מטרה לגיטימית". בנוסף, היא הורתה לממונה על הבחירות, ג'ון ארנטז, להסיר את הנושא מרשימת ההצבעה. אמש, עם הצו שנחתם בידי מושל קליפורניה, תמה הסאגה סופית, כפי הנראה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully