וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהודי סן פרנסיסקו זועמים: יוזמה לאסור מילה

אנשי הקהילה היהודית בעיר מתקוממים נגד יוזמת חקיקה שמקדם שתדלן מקומי, לאסור בחוק את קיום הטקס העתיק. מול הטענה ל"פגיעה בזכויות אדם", שולפים היהודים את חופש הדת

כעס בקהילה היהודית בסן פרנסיסקו: ארגונים יהודיים בעיר בצפון קליפורניה מתקוממים נגד יוזמת חקיקה בעיר, שנועדה לאסור קיום ברית מילה. ראש הליגה נגד השמצה בעיר, דניאל סנדמן, אמר אמש (שבת) לסוכנות הידיעות הצרפתית כי מדובר במהלך מפלה ומוטעה: "זה מעשה פוגעני ביותר כלפי האנשים שעבורם זהו טקס קדוש".

את היוזמה מוביל בחודשים האחרונים שתדלן בשם לויד סקופילד, שאוסף חתימות כדי להביא להצבעה תקנה עירונית שתהפוך את מעשה הברית לעבירה פלילית בעיר. חודשיים לאחר שהחל במבצע, הוא טוען כי בידיו כבר יותר מחצי מ-7,168 החתימות שהוא צריך לאסוף עד אפריל, כדי שההצעה תוכל להיות מובאת להצבעה בנובמבר. לפי ההצעה, מי שמל את ילדו יעמוד בפני עונש מאסר של שנה ותשלום קנס בסך 1,000 דולר.

סקופילד מייצג קבוצת פעילים בעיר הטוענים כי טקסי הברית מילה מהווים הפרה של זכויות התינוקות. עוד הם טוענים כי הברית גורמת לנזק בריאותי, ופוגעת בתפקוד המיני העתידי. "זה עניין של זכויות אדם", טוען סקופילד. "הם לוקחים תינוק וחותכים את החלק הכי רגיש בגופו. זה הליך כואב ובלתי הפיך. לאדם צריכה להיות זכות להחליט בעצמו בעניין".

אבל בקהילה היהודית המקומית מאשימים את סקופילד ואנשיו בבזבוז משאבי העיר על תעלול פוליטי חסר סיכוי - בין היתר משום שלא יעמוד במבחן חוקתי, שכן הוא סותר את התיקון הראשון לחוקה האמריקאית, המבטיח חופש דת.

עוד טוענים בקהילה היהודית כי טענותיו של סקופילד מגוחכות, שכן המילה למעשה מועילה מבחינה בריאותית. יש לציין כי מחקרים רפואיים שנערכו לאורך השנים לא הצליחו לבסס הכרעה ברורה בשאלה אם המילה מועילה לבריאות או פוגעת בה. כיום העמדה הרשמית של איגוד רופאי הילדים בארה"ב בנושא היא שיש יתרונות וחסרונות לשתי הדרכים, והבחירה אם למול את התינוק צריכה להיות בידי ההורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully