וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתמחים: "הפנייה לבית הדין - פגיעה בחופש העיסוק"

אריאל נוי

3.10.2011 / 0:00

נציגי המתמחים אמרו כי בעתירת משרדי הבריאות והאוצר לבית הדין לעבודה נחשף חוסר האחריות שלהם כלפי הציבור. גם בהסתדרות הרפואית מיהרו לגנות: "ניסו למנוע מהרופאים להחליט על גורלם"

נציגי המתמחים התייחסו אמש (ראשון) לפניית המדינה לבית הדין הארצי לעבודה ואמרו כי "ממשלת ישראל, משרד הבריאות, משרד האוצר ופרקליטות המדינה הראו את חוסר האחריות שלהם כלפי ציבור החולים ומערכת הבריאות בישראל".

התפטרות המתמחים - כותרות אחרונות
המדינה לבית הדין לעבודה: "למנוע התפטרות המתמחים"
התפטרות המתמחים תיכנס לתוקפה: נערכים לעומס
נערכים לנטישת המתמחים: "נשקפת סכנה לחיי אדם"

עוד אמרו המתמחים כי "לאחר 57 ימים של התהוות המשבר, 36 שעות בלבד לפני כניסת ההתפטרות לתוקף, נזכרו ראשי המדינה לנסות ולעצור באופן כוחני את זכותם של הרופאים בישראל לחופש העיסוק, וזאת בפעם השנייה בתוך חודש ימים. 

ציבור הרופאים מקווה כי בית המשפט לא יראה עצמו כחותמת גומי של ממשלת ישראל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לאחר 57 ימים של התהוות המשבר, 36 שעות בלבד לפני כניסת ההתפטרות לתוקף, נזכרו ראשי המדינה לנסות ולעצור באופן כוחני את זכותם של הרופאים". הפגנת רופאים מתמחים ברחבת הסינמטק בתל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

בצל האירועים נועד אתמול סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו. ליצמן עדכן את ראש הממשלה במהלכים שנוקט משרד הבריאות במטרה למנוע את הפגיעה בשירות הרפואי לציבור החולים. ממשרד הבריאות נמסר בתגובה להתפתחויות כי "משרד הבריאות פועל כפי יכולתו לפתור את המשבר ולהבטיח המשך טיפול רפואי נאות בבתי החולים".

ההסתדרות הרפואית, שחתמה בסוף חודש אוגוסט על הסכם עם האוצר ובכך נפרדו דרכיה ממאבק המתמחים, התייחסה גם היא לעתירת משרדי הבריאות והאוצר ואמרה כי היא מתנגדת נחרצות לעתירה ואף "רואה בכך ניסיון ברוטלי למנוע מהרופאים להחליט על גורלם המקצועי". עוד נמסר מההסתדרות הרפואית כי הם "נמצאים בתהליך מורכב של ניסיון גישור על הפערים וצעד זה עלול להרחיק אותנו ממציאת פתרון".

משרדי הבריאות והאוצר פנו מוקדם יותר לבית הדין הארצי לעבודה בבקשה שיוציא צו מניעה שיאסור על הרופאים המתמחים להתפטר. בבקשה, שהוגשה באמצעות מנהלת המחלקה לסכסוכי עבודה בפרקליטות המדינה, עו"ד אורית פודמסקי, ועו"ד דורון יפת מפרקליטות מחוז תל אביב, הם מבקשים לאסור על ההסתדרות הרפואית ועל הרופאים שהגישו לפני כחודש "מכתבים הנחזים להיות מכתב 'התפטרות'", לנקוט בצעדים שישבשו את העבודה בבתי החולים הממשלתיים, ובכלל זה למנוע את ה"התפטרות" הקולקטיבית של הרופאים המתמחים.

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

עדכון ראשון: 23:15

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully