וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה לבית הדין לעבודה: "למנוע התפטרות המתמחים"

גלעד גרוסמן ואריאל נוי

2.10.2011 / 18:55

משרדי הבריאות והאוצר ביקשו מבית הדין הארצי לאסור על הרופאים שהגישו "מכתבים הנחזים למכתבי התפטרות" לממש התפטרותם והוסיפו כי "מדובר בתקדים מסוכן ליחסי העבודה בשירות הציבורי"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכה: טל רזניק)

משרדי הבריאות והאוצר פנו הערב (ראשון) לבית הדין הארצי לעבודה בבקשה שיוציא צו מניעה שיאסור על הרופאים המתמחים להתפטר. בבקשה, שהוגשה באמצעות מנהלת המחלקה לסכסוכי עבודה בפרקליטות המדינה, עו"ד אורית פודמסקי, ועו"ד דורון יפת מפרקליטות מחוז תל אביב, הם מבקשים לאסור על ההסתדרות הרפואית ועל הרופאים שהגישו לפני כחודש "מכתבים הנחזים להיות מכתב 'התפטרות'", לנקוט בצעדים שישבשו את העבודה בבתי החולים הממשלתיים, ובכלל זה למנוע את ה"התפטרות" הקולקטיבית של הרופאים המתמחים.

עוד באותו נושא
נערכים לנטישת המתמחים: "נשקפת סכנה לחיי אדם"
התפטרות המתמחים תיכנס לתוקפה: נערכים לעומס
רופאים הפגינו בחיפה והתריעו מפני פיטורי המתמחים

בעתירה נטען כי ההתפטרות הנוכחית היא "אותה גברת בשינוי אדרת", וזהה למעשה להתפטרות הקודמת של המתמחים, שבוטלה על ידי בית הדין. "עמדת המדינה היא כי על פניו, בנסיבות העניין, אין מדובר במכתבי התפטרות אותנטיים. לכאורה מדובר במכתבי התפטרות המוניים שמטרתם לפתוח את ההסכם הקיבוצי (שנחתם עם ארגון הרפואים - ג"ג) ולהפעיל לחץ נוסף על המדינה כמעסיק במסגרת יחסי העבודה הקיבוציים".

לטענת המדינה, גם הפעם לא מדובר במכתבי התפטרות אישיים, אלא בצעד מאורגן ובלתי לגיטימי. "מדובר בתקדים מסוכן ליחסי העבודה בשירות המדינה ובמגזר הציבורי כולו", נכתב בבקשה. "אם תתקבל ה'התפטרות' הקולקטיבית, אזי הדבר יוביל לפירוק משפט העבודה הקיבוצי ולחוסר יכולת לסיים סכסוכים בהסכם קיבוצי". בפרקליטות טוענים עוד כי "מדובר בשעתה הקשה של מערכת הבריאות כמו בשעתו הקשה של משפט העבודה הקיבוצי, על כל רבדיו. משמדובר בפעולות עובדים קיצוניות, הנמצאות מחוץ למשפט העבודה המוכר, הרי גם הסעדים והצעדים הנדרשים ממערכת המשפט הינם מיוחדים ושונים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

ההסתדרות הרפואית: "מתנגדים נחרצות לעתירת המדינה"

בצל האירועים נועד סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו. ליצמן עדכן את ראש הממשלה במהלכים שנוקט משרד הבריאות במטרה למנוע את הפגיעה בשירות הרפואי לציבור החולים. ממשרד הבריאות נמסר כי "משרד הבריאות פועל כפי יכולתו לפתור את המשבר ולהבטיח המשך טיפול רפואי נאות בבתי החולים".

ההסתדרות הרפואית מסרה בתגובה כי "אנו מתנגדים נחרצות לעתירת המדינה ורואים בכך ניסיון ברוטלי למנוע מהרופאים להחליט על גורלם המקצועי. אנו נמצאים בתהליך מורכב של ניסיון גישור על הפערים וצעד זה עלול להרחיק אותנו ממציאת פתרון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully