וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפינוי יוצא לדרך: פקחי העייריה במאהל רוטשילד

2.10.2011 / 12:35

פקחי עיריית תל אביב סיירו במאהל בשדרות רוטשילד וביקשו מדייריו לקפל את הציוד ולפנות את המאהל שהצית את המחאה החברתית. הפעילי מתכננים לקיים הפגנה במקום

נועם אשל

(צילום: נעם אשל, עריכה: יאיר דניאל)

סוף המחאה החברתית? עשרות פקחים של עיריית תל אביב הגיעו בשעה האחרונה (ראשון) "להכין את הקרקע" לקראת פינוי האוהלים של מאהל המחאה הצפוי להתרחש בשעות הקרובות. אחד הפקחים, גולן יעקב, הודיע לפעילים: "צו בית המשפט נגמר, אתם נדרשים לעזוב את המקום ולקפל את הציוד" ועזבו את המקום. הפקחים גם הודיעו לפעילים כי זהו היום האחרון להשתמש במשאיות ההובלה של העירייה. אור שלום, פעיל במאהל, צעק לעבר הפקחים: "איך אתם לא מתביישים? היום זה צום גדליה. אתם יהודים בכלל?". הפקחים השיבו כי אין זה מעניינים והם מקיימים את הוראת בית המשפט. כמו כן, עשרות פעילים עושים דרכים למאהל לקיים הפגנה ספונטנית במקום.

אמש אמרו בעיריית תל אביב כי "העירייה גילתה סובלנות רבה במשך למעלה מחודשיים ואפשרה את קיומם של המאהלים ברחבי העיר, זאת למרות התלונות הרבות והקשות של התושבים על המפגעים הקשים בסביבתם".

המחאה החברתית - כותרות אחרונות:
פעילי המחאה מזהירים: "תהיה אלימות בתל אביב"
עיריית תל אביב: נפנה את האוהלים אחרי ראש השנה
פעילי המחאה דורשים: קרוואנים במקום אוהלים

בתוך כך, הבוקר נודע כי זהבית כהן, מנכ"לית קרן אייפקס-ישראל, הגישה את התפטרותה על רקע הביקורת החריפה שנמתחה על חברת תנובה שבבעלות הקרן במה שכונה "מחאת הקוטג'" וכן על רקע החקירה המתנהלת נגד החברה ברשות להגבלים עסקיים. כהן, שתמשיך לכהן כדירקטורית בתנובה, מסרה: "תנובה תמשיך לשתף פעולה באופן מלא עם רשות ההגבלים העסקיים בתקווה שהחקירה תסתיים במהירות ותוכיח שתנובה והנהלתה פעלו כשורה. מהלך זה יאפשר לי להתמקד בתפקידי כמנכ"ל אייפקס ישראל ובחיפוש אחר השקעות חדשות, תוך שאשאר מעורבת בקידום עסקיה של תנובה".

אמש כינסו נציגי המאהלים בעיר ובערים אחרות מסיבת עיתונאים שנערכה בשדרות רוטשילד. בפתח האירוע עמדו הנוכחים דקת דומייה לזכרו של מחוסר הבית בן ה-52 מכפר סבא, שעדיין לא הובא לקבורה. אליק מאור מ"ברית צדק חברתי" ופעיל המחאה בנהריה, וצ'רלי ביטון, מוותיקי תנועת "הפנתרים השחורים", הזהירו מפני גל אלימות שיפרוץ בימים הקרובים, אם יתבצע פינוי אוהלים ללא מתן פתרון למחוסרי הדיור.

מאור קרא בפתח הדברים למניעת פינוי מאהלים בתל אביב בכל מחיר, גם בשל רצון שנשמע במאהלים להימנע מאלימות, וגם בגלל החשש מפני "סחף פינויים" בכל המאהלים בארץ, בהשראת פעולתה של עיריית תל אביב. "הפינוי בתל אביב יהיה כמו אש בשדה קוצים". הוא יתחיל פה ויימשך בכל הארץ, לאורך כל תקופת החגים. אנחנו לא רוצים אלימות, אבל העירייה דוחפת אותנו לשם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully