וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בפתח: "על הקוורטט להטיל סנקציות על ישראל"

ניר יהב

1.10.2011 / 16:32

חבר צוות המשא ומתן הפלסטיני, נביל שעת', אמר כי הצעת הקוורטט לחידוש המשא ומתן "מעורפלת" והבהיר כי הפלסטינים טרם החליטו אם לקבלה. על אישור הבנייה בגילה: "חוסר כבוד מצד ישראל"

בכיר פתח וחבר צוות המשא ומתן הפלסטיני, ד"ר נביל שעת', התייחס היום (שבת) להודעת הקוורטט שקראה לישראל ולפלסטינים לחדש את המשא ומתן בתוך שנה, וכינה אותה "מעורפלת". הוא קרא לקוורטט לפרט את עמדתו כלפי הבסיס שעל פיו יתנהל המשא ומתן וכלפי הפסקת הבנייה הישראלית בהתנחלויות. במסיבת עיתונאים שקיים ברמאללה אמר שעת' כי "ההנהגה הפלסטינית מסתכלת בחיוב על הודעת הקוורטט, אך היא טרם החליטה אם לקבל או לדחות אותה".

עוד על המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים:
הרשות על הצעת הקוורטט: ”יש בה גורמים מעודדים”
הפלסטינים: הבטחנו תמיכה של 8 מדינות במועצת הביטחון
שרי השמינייה נוטים לתמוך בחידוש המשא ומתן

"ראש הממשלה, בנימין נתניהו, קיבל את הודעת הקוורטט - אך שר החוץ, אביגדור ליברמן, דחה אותה", תמה שעת', שהוסיף ותקף את ישראל על ההחלטה לבנות בגילה 1,100 יחידות דיור חדשות. "למרות דרישת הקוורטט להפסיק לבנות בהתנחלויות, ישראל הגיבה בחוסר כבוד כשהודיעה על ההחלטה לבנות 1,100 יחידות דיור במזרח ירושלים הכבושה".

שעת' הבהיר כי הפלסטינים לא יפתחו במשא ומתן עם ישראל "ללא בסיס ברור". עוד אמר כי על העולם "לכפות על ישראל לקבל את הבסיס הבינלאומי בנוגע לתהליך השלום". לדבריו, "אי אפשר להמשיך במגעים מדיניים עם ישראל כל עוד היא ממשיכה להפר הסכמים והבנות וכל עוד הקוורטט לא מטיל עליה סנקציות על כך. מהפלסטינים מבקשים להמשיך לשאת ולתת, בזמן שישראל משנה את המציאות בשטח".

לדבריו, הפלסטינים "זועמים" על שליח הקוורטט למזרח התיכון, טוני בלייר, הממלא "תפקיד שלילי" ומה שמעניין אותו זה רק "לרצות את ישראל". יחד עם זאת, הבהיר בכיר פתח כי הפלסטינים לא ביקשו רשמית לסיים את תפקידו של בלייר.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully