וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוכה איג-נובל: חוקר סקס בין חיפושית לבקבוק בירה

הפרסים שניתנים מדי שנה למחקרים המצחיקים בעולם, ניתנו השנה בין היתר, גם לפסיכולוג שתהה מדוע אנשים נאנחים ולמדענים ששילבו וואסבי במערכת להתרעה מפני שריפות. הרשימה המלאה בפנים

מדי שנה, לצד ההכרזה על הזוכים בפרס נובל, מוכרזים גם המדענים והחוקרים שזכו בפרס קצת פחות מוערך: האיג- נובל. הזוכים שהוכרזו השנה כוללים בין היתר, מחקר על חיי המין של חיפושיות עם בקבוקי בירה ריקים, מחקר שהסיק כי צבים לא "נדבקים" בפיהוקים מחבריהם ושני חוקרים שהצליחו לשלב וואסבי בתוך מערכת לגילוי שריפות.

פרס האיג-נובל מוענק מידי שנה למחקרים לא שגרתיים על ידי מגזין ההומור המדעי "אנאלס אוף אימפרובבל ריסרץ'" (המגזין השנתי למחקרים בלתי סבירים בתרגום חופשי), מעט לפני ההכרזה על הזוכים בפרס נובל היוקרתי.

מחקר על חיפושיות שמזדווגות עם בקבוקי בירה זכה בפרס איג-נובל לביולוגיה. AP
גווין ורנץ מקבלים את הפרס. איפה החיפושיות?/AP

אחד ממקבלי הפרס השנה הוא ארתוראס זוקאס, ראש עיריית ויליניוס בירת ליטא, שקיבל את פרס האיג-נובל לשלום לאחר שהדגים בהצלחה כיצד ניתן לפתור את בעיית החנייה שלא כחוק של מכוניות מפוארות על ידי דריסתן בעזרת טנק.

פרס האיג-נובל לכימיה הוענק השנה לצוות יפני שהצליח לשלב את ממרח הוואסבי החריף בתוך מערכת להתרעה מפני שריפות. הצוות אף רשם פטנט על ההמצאה.

אך מעל כולם בולט ככל הנראה פרס האיג-נובל לביולוגיה שהוענק לדריל גווין ודיוויד רנץ, צוות אנטומולוגים אוסטרליים שחקרו את חיי המין של חיפושיות, וליתר דיוק את חיי המין שלהן עם בקבוקי בירה ריקים. על פי המחקר, חיפושיות אוסטרליות מסוימות ינסו להזדווג עם בקבוקי בירה, אבל רק אם הם חומים ולחים.

זוכים נוספים

פרס איג-נובל לפיזיולוגיה: אנה וילקינסון ועמיתיה מאוניברסיטת לינקולן זכו בפרס בשל מחקרם שפורסם גם בז'ורנל "קורנט זואולוג'י" שכותרתו: "אין ראיות לפיהוק מדבק אצל צבים אדומי רגליים".

פרס איג-נובל לרפואה: שני צוותים שעבדו בנפרד על אותו הנושא, זכו בפרס על מחקר שמסקנותיו היו כי אנשים מקבלים החלטות טובות יותר בנוגע לדברים מסוימים, אבל החלטות גרועות יותר בנוגע לדברים אחרים כאשר הם חייבים להשתין.

פרס איג-נובל לפסיכולוגיה: קארל היילור טייגן מאוניברסיטת אוסלו שבנורבגיה זכה בפרס על ניסיונו להבין מדוע אנשים נאנחים בחיי היומיום.

פרס איג-נובל לספרות: ג'ון פרי מאוניברסיטת סטנפורד שבארצות הברית זכה בפרס על תיאוריה שפיתח בשם דחייה מבנית, לפיה על מנת להגיע להישגים טובים עליך לעבוד תמיד על משהו חשוב ולהשתמש בו על מנת להימנע מלעשות דברים חשובים יותר.

פרס איג-נובל לפיזיקה: פיליפ הפרין ועמיתיו זכו בפרס על כך שהצליחו להבין מדוע זורקי דיסקוס מקבלים סחרחורת לעומת זורקי פטיש שלא מקבלים.

פרס איג-נובל לבטיחות ציבורית: ג'ון סנדרס מאוניברסיטת טורונטו בקנדה זכה בפרס לאחר שביצע סדרה של ניסויים בבטיחות במהלכם אדם נהג ברכב בכביש מהיר כאשר מגן השמש ברכב נופל בכל פעם וחוסם לו את הראייה.

פרס איג-נובל במתמטיקה: קבוצה של מנבאי רעות זכו בפרס על כך שלימדו את העולם להיזהר מחישובים והנחות מתמטיים. בין הזוכים: דורותי מרטין האמריקאית שחזתה כי העולם יגיע לקצו ב-1954, פט רוברטסון שחזה כי העולם יסתיים ב-1982 והרולד קמפינג האמריקאי שחזה כי העולם יסתיים ב-1994 ואחר כך שוב ב-2011.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully