וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד קצת יין: מדענים מפתחים גלולה נגד "הנגאובר"

מדענים אוסטרלים ואמריקאים פועלים על פיתוחה של גלולה חדשה המאפשרת לשתות כמות בלתי מוגבלת של אלכוהול מבלי לסבול מתופעות הלוואי. על העכברים שניסו אותה לפחות, זה עבד

מדענים אוסטרלים ואמריקאים פועלים בימים אלה על פיתוח גלולת "הפיכחון" - גלולה המאפשרת לשתות משקאות אלכוהוליים ללא הגבלה באמצעות צמצום השפעות האלכוהול על המוח, כך פירסם היום (חמישי) הטלגרף הבריטי. במהלך המחקר נוסו הגלולות על עכברים שלא גילו שום סימן של תופעות לוואי, על אף כמות האלכוהול הגדולה ששתו.

לדברי החוקרים, הגילוי החדש יוכל בנוסף להסביר מדוע שתיית כוס יין אחת עלולה לגרום לאיבוד העכבות אצל אנשים מסוימים בעוד אחרים יכולים לשתות כמה שירצו ולא יחוו תופעות לוואי.

המדענים העומדים מאחורי המחקר המחקר התמקדו באופן שבו אלכוהול משפיע על מבנה "תאי הגליה" - התאים האחראים לייצור 90% מהמוח האנושי. לתאים אלה ישנו תפקיד מרכזי בכל הנוגע לתפקוד המערכת החיסונית בכך שהם מסייעים לה להיאבק בזיהומים כמו דלקת קרום המוח, למשל. ניתוק התאים החיסוניים של עכברים ששתו אלכוהול במהלך הניסוי גרם לכך שהם לא השתכרו.

לא רק שבעלי החיים לא הושפעו מכמות האלכוהול ששתו, אלא שהם אף הגיבו בצורה הרבה יותר טובה מבעלי חיים אחרים שהתאים החיסוניים במוח שלהם פעלו כרגיל. חוקר מאוניברסיטת אדלייד באוסטרליה, מרק האטצ'ניסון הסביר כי "כאשר עכבר משתכר הוא מגיב באופן דומה לבן אדם ששתה אלכוהול - הקואורדינציה שלו נפגעת. אבל ברגע שמנתקים את פעולת התאים החיסוניים, בעלי החיים אינם משתכרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully