וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיירה עברה: הכלבים יחזרו לכנסייה האהובה עליהם

סטפן וגוון האנק הם שני אוהבי כלבים שהחליטו להקדיש את חייהם להולכים על ארבע והקימו בארה"ב "כנסיית כלבים". לאחרונה ניצלה הכנסייה מסגירה בשל חובות מס בעזרת תרומות ידידים

כנסיית הכלבים של וורמונט היא מקדש יחיד מסוגו בעולם, שנועד לשמש מקום מפגש רוחני לאנשים מכל הדתות, בו הם יכולים לחגוג את הקשר הרוחני עם חיות הבית האהובות עליהם. עד לא מזמן איים על הכנסייה צו סגירה שהוצא כנגדה בשל מס רכוש שלא שילמה.

הכנסייה הוקמה על ידי סטפן האנק ואישתו גוון בשנת 2000 בעיירה סנט וינסנט שבוורמונט. סטפן האנק אהב כלבים מאז ומתמיד, אבל יחסיו עם חבריו ההולכים על ארבע קיבלו תפנית של ממש דווקא בבגרותו, כשנפל מגובה רב ונכנס למצב תרדמת שנמשך כחודשיים, לפני 14 שנים. האנק סיפר שהכלבים שלו ליוו אותו לאורך כל תהליך ההחלמה בעת שלמד מחדש כיצד ללכת. הכלבים, סיפר האנק, ליוו אותו ביערות וורמונט בזמן השיקום והלכו תמיד במרחק מספר מטרים לפניו במטרה לזהות מכשולים ולסייע לו במידת הצורך. "כלבים עושים אותנו אנשים טובים יותר, הם יכולים ללמד אותנו על אהבה יותר מרוב מערכות היחסים אליהן אנחנו נכנסים".

"כנסיית הכלבים של וורמונט" שניצלה לאחרונה מסגירה בשל חובות מס.. AP
"כלבים עושים אותנו אנשים טובים יותר". סטפן האנק/AP

מאז נפתחה הכנסייה היא משכה אנשים רבים, תושבי העיירות הסמוכות, שבאו עם כלביהם לשחק בכנסייה היושבת על שטח פתוח שגודלו כחצי דונם וידוע כ-"הר הכלבים". בכנסייה הם חלקו כבוד לחיה האהובה ותלו תמונות של כלבים אובדים. מאז ומתמיד פעלה הכנסייה ללא מטרות רווח והצליחה להתקיים מתרומות, אך במשבר הכלכלי שפקד את הכלכלה האמריקאית בשנת 2008, נקלעה לחובות.

לפני שנתיים חלה סטפן האנק ומת ומאז נלחמת הכנסייה על קיומה, עד שביולי השנה הודיעו הרשויות לכנסייה כי היא נמצאת בסכנת סגירה בשל חוב מס לא משולם בסך 50,000 דולרים. מאז קיבלו את ההודעה פתחה גוון האנק במכירה של יצירות האומנות של סטפן. מכירות היצירות הניבו לה כ-20,000 דולרים ולאחרונה הצליחה לאסוף 35,000 דולרים נוספים מתרומות של אוהדי הכנסייה. "אני עדיין באבל על מות בעלי" היא אומרת, "אבל נחמד לראות את כל האהבה לה זוכה הכנסייה שבנה סטפן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully