וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יח"צ עד המוות: ממציא הדוריטוס ייקבר עם החטיף

בשבת יובא למנוחות ארץ' ווסט, האיש שהפך את החטיף המקסיקני למותג אמריקאי, שמת בשבוע שעבר בגיל 97. לדברי בתו, בטרם יכוסה כד האפר בעפר, יפזרו מעליו פתיתים מהחטיף הכה מזוהה עמו

כשארץ' ווסט, האיש שהמציא את חטיף ה"דוריטוס", יובא לקבורה בשבת הקרובה בטקסס, יושלם טקס האשכבה בריטואל מעט מוזר: את הכד המלא באפרו יכסו בעשרות מאותם פתיתי צ'יפס מלוחים מתירס, שהפכו זה מכבר למוסד אמריקאי. "אנחנו נפזר פתיתי דוריטוס על הכד, בטרם יכסו אותו בעפר", הסבירה בפשטות בתו של ווסט, ג'אנה האקר, לעיתון "דאלאס מורנינג ניוז".

מדבריה של הבת או מיתר הפרסומים בנושא לא ניתן היה להבין אם מדובר במילוי בקשתו האחרונה של ווסט, שמת השבוע מוות טבעי בגיל 97, או במחווה מיוחדת לאיש שהגה את החטיף שהפך כמעט בן לילה לאחד הפופולריים בארה"ב ובעולם כולו.

ארץ' ווסט היה חבר הנהלה בחברת "פריטו-ליי" בשנות ה-60, כשנתקל בחטיפי טורטייה-צ'יפס במהלך חופשה משפחתית במקסיקו. לדברי דוברי החברה, בעליה דווקא לא התלהבו בתחילה מהרעיון, אך החליטו בכל זאת לשלוח את המוצר לטעימות - והוא חזר עם תוצאות חיוביות. החטיף הושק לראשונה בקליפורניה ב-1964, ובתחילת שנות ה-70 הוא כבר היה אחד המוצרים הרווחיים של החברה. מאז עוד הספיקו הדוריטוס לעבור תהפוכות - הם הפכו גדולים יותר ודקים יותר, הפינות הפכו מעוגלות יותר, ושומן הטרנס נזנח. אגב, זה עדיין לא הופך אותם למוצר בריא - בשקית קטנה יש 260 קלוריות, מהן 120 בצורת שומן, ו-360 מ"ג מלח. את ארץ' ווסט זה כבר לא ידאיג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully