וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני שופטים זיכו, אבל הסב הורשע באונס נכדתו

גלעד גרוסמן

27.9.2011 / 11:30

לאחר שהורשע באונס נכדתו, זו אמרה: "שיקרתי" - ומיד חזרה בה. בית המשפט הרשיע את הסב, היום בן 78, וגזר עליו 15 שנות מאסר. ההרשעה לא התקבלה ברוב קולות בשני הרכבים

בית המשפט המחוזי בתל אביב שב והרשיע הבוקר (שלישי) גבר מאזור המרכז, שנידון ל-15 שנות מאסר, לאחר שהורשע בהתעללות מינית קשה וממושכת בנכדתו. בית המשפט המחוזי דן בתיק פעם נוספת, לאחר שזמן קצר לפני דיון בערעור שהגיש, הודיעה לפתע הנכדה כי היא חוזרת בה מתלונותיה נגדו.

עוד על הסיפור:
סב הורשע באונס נכדתו במשך 13 שנה

הפרשה המזעזעת נחשפה לפני כארבע שנים. הצעירה, כיום בת 31, התוודתה אז מול משפחתה וסבה במפגש משפחתי מיוחד על המקרים, והטיחה בסב את האשמותיה. היא סיפרה כי הסב, כיום בן 78, התעלל בה במשך 13 שנה, מאז שהיתה בת ארבע. כתוצאה מכך הצעירה סבלה מהפרעות אכילה בגיל צעיר וניסתה להתאבד מספר פעמים. באופן יוצא דופן, מכוון שהפרקליטות חששה כי הצעירה עלולה להתאבד במהלך המשפט, העידה הנכדה עוד לפני שלב ההוכחות במשפט.

לפני כשנתיים הורשע הסב בכך שביצע בילדה מעשי סדום בעת שרחץ אותה, ביצע בה מעשים מגונים בעת שלימד אותה לשחות ואיים לרצוח אותה אם תגלה על המעשים. הסב אף אנס את נכדתו במהלך חופשה משפחתית באילת ובמקרה אחר אילץ אותה לבצע בו מין אוראלי, לאחר שסירבה לאכול ארוחה שהכינה סבתה.

הזיכרון לא הושתל

בדעת רוב דחו השופטים את טענת ההגנה, לפיה מדובר בזיכרון מושתל. אולם לפני מספר חודשים חלה תפנית מפתיעה בפרשה. הסב ערער על הכרעת הדין וגזר הדין לבית המשפט העליון, ולפני תחילת הדיונים בעליון שלחה הצעירה הודעת טקסט לדודתה ולתובעת בתיק, עו"ד שרון משעל מפרקליטות מחוז מרכז, בה כתבה שהיא חוזרת בה מהטענות כנגד הסב. "סליחה, לא יכולה להרגיש אשמה זה הורג אותי. מודיעה גם לך – סבא חף מפשע. הוא לא נגע ולא אנס אותי. תודה על הכל", כתבה. כחצי שעה לאחר מכן שלחה הודעה נוספת, שבה היא חוזרת בה מדבריה. "הייתי אימפולסיבית ואחרי המשטרה. לא ישנתי. סבא אשם מגיל ארבע ברצח ובאונס. הגוף והנפש של החיים שלי". בהמשך שלחה הודעה שלישית, בה כתבה: "לא שיקרתי בבית המשפט ולא בחיים, היטלר אנס ורצח".

מאוחר יותר, בחקירתה במשטרה, סיפרה כי לא הצליחה להתמודד עם הלחץ הנפשי לקראת הערעור, בין השאר בשל נטרדות טלפוניות שהיא סובלת מהן. היא סיפרה לחוקר המשטרה כי כתבה שסבה חף מפשע כי רצתה "להפסיק את הסיוט הזה". "כואב לי, אני רואה את אמא שלי ואת האחים שלי שכואב להם ואני מרגישה אשמה כי הוא פגע בי ובגללי הוא בכלא. זה ברור שהוא עשה לי את כל המעשים הנוראיים, אבל אני מנסה להשתקם, אבל יש לי הטרדות בטלפון וגם הייתי במשטרה לפני והייתי בלחץ נוראי מהכל", אמרה. בנוסף, היא הסבירה בעדותה בבית משפט כי אמרה לחבר כי הדברים נראים לה לפעמים לא מציאותיים, מכיוון ש"זה כל כך מפלצתי שזה לא נראה, לא מרגיש אמיתי... יש ימים... קמים בלילה עם סיוט, ואתה לא מאמין שזה אמיתי. אתה לא מאמין. לא האמנתי. יש דברים שאתה לא מאמין".

השופטים החליטו להרשיע את הסב גם הפעם, לאחר שקיבלו את הסברה של הנכדה ששלחה את המסרונים בשל לחץ נפשי. ראש ההרכב, השופט אורי שוהם, קבע כי שליחת המסרונים היתה "פעולה אימפולסיבית, בלתי מתוכננת, אשר נבעה ממצב של לחץ קשה אליו נקלעה המתלוננת", ולכן אין מקום לזכות את הסב. השופט השלישי, גלעד נויטל, שלא ישב בהרכב המקורי אלא החליף את השופט שמואל ברוך שנפטר מאז מתן הכרעת הדין, קבע כי הסבריה ל הנכדה לגבי שליחת המסרונים מספקים כדי להשאיר את ההרשעה על כנה.

"פעולה אימבולסיבית כתוצאה מלחץ המתלוננת"

מנגד, השופטת יהודית שבח, שהרשיעה את הסב בסיבוב הראשון, סברה הפעם שיש לזכותו. היא הבהירה כי היא אינה סבורה שהנכדה שיקרה בעדותה, אולם "למסרונים ששלחה המתלוננת, יהא ההסבר להם אשר יהא, אין דרך חזרה, לא ניתן להתעלם מהם ולא ניתן לאיין או לנטרל את השפעתם על המאזן הכולל". לכן קבעה שכעת יש לזכות את הסב מחמת הספק.

"פסק הדין של השופט ברוך ז"ל זועק מהקבר, שתוהה כיצד מתעלמים מפסק הדין שלו. אין תקדים למקרה כזה", אמר פרקליטו של הסב, עורך הדין אביגדור פדלמן. "ראיתי הרבה דברים תמוהים בחיי כעורך דין, אבל דבר כזה עוד לא ראיתי. איך ייתכן שהשופט נויטל בעצם מקבל את עמדת השופט שוהם לאחר שלא שמע את המשפט. הוא הרשיע במקום שהשופט אותו החליף זיכה. בסופו של יום יש כאן מקרה ששני שופטים זיכו ושניים הרשיעו, זה לא זיכוי? אנחנו נגיש כבר היום בקשה לעיכוב ביצוע העונש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully