וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סב הורשע באונס נכדתו במשך 13 שנה

גלעד גרוסמן

18.2.2010 / 9:15

בית המשפט הרשיע גבר בן 77, תושב פתח תקווה שנהג להתעלל מינית בנכדתו מאז שהיתה בת ארבע. בתו של הסב: "הוא רצח לי את הילדה"

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע הבוקר (חמישי) תושב פתח תקווה בן 77 באונס נכדתו במשך 13 שנה, מאז שהייתה בת ארבע. הנאשם הורשע בביצוע שורה ארוכה של מעשי סדום והתעללות מינית. כתוצאה מכך הצעירה, בת 30 היום, ניסתה להתאבד מספר פעמים והחלה לסבול מהפרעות אכילה בגיל צעיר.

על פי כתב האישום, לאחר שהורי הצעירה התגרשו טסה האם לחו"ל והשאירה את הנכדה במשך חודש בבית סבה וסבתה. הסב נהג לרחוץ את הילדה ותוך כדי ביצע בה מעשי סדום, בעודו אומר לה שהיא "מלוכלכת" ולכן אביה עזב המשפחה. במקרה אחר ביצע בה מעשים מגונים בעת שלימד אותה לשחות ואיים לרצוח אותה אם תגלה על המעשים. הסב אף אנס את נכדתו במהלך חופשה משפחתית באילת ובמקרה אחר אילץ אותה לבצע בו מין אוראלי, לאחר שסירבה לאכול ארוחה שהכינה סבתה.

כתב האישום הוגש לפני שנתיים, לאחר שהצעירה התארסה והתוודתה מול משפחתה וסבה במפגש משפחתי מיוחד, מטיחה בסב את האשמותיה. באופן יוצא דופן, מכוון שהפרקליטות חששה כי הצעירה עלולה להתאבד במהלך המשפט, העידה הנכדה עוד לפני שלב ההוכחות במשפט.

"לא מדובר בזיכרון מושתל או כוזב"

השופטים בדעת רוב דחו את טענת ההגנה לפיה מדובר בזיכרון מושתל - שהיא מאמינה שהמעשים אכן התבצעו אמנם בפועל לא כך היה - וקיבלו את עדותה. השופטים קבעו שהעובדה שהמתלוננת לא חשפה בפני אמה או אחרים את הפגיעות בזמן אמת או זמן קצר לאחר מכן, אינה פוגעת באמינותה, וכי ההשתהות בחשיפת הפרשייה היא אחד מסימני תופעת גילוי העריות, הכרוכה בטראומה, סוד והשתקה. לדברי דעת הרוב, "הסוד הוא אדן עליו נשענת ההתעללות המינית. הוא המאפשר את קיומה והוא שמשמר את הימשכותה על פני פרקי זמן ארוכים ומונע את הפסקתה. הקורבן עצמו, שאינו רוצה להאמין לקיום ההתעללות, שומר עליה לעיתים בסוד גם בפני עצמו".

אמה של הנכדה אמרה לאחר הקראת הדין כי הסב "רצח את בתה" ואילו בני משפחתה שסירבו להאמין לה "ביצעו בה וידוא הריגה". היא קראה לכל ההורים שבנותיהם טוענות שעברו התעללות מינית שלא לנטוש ולתמוך בהן לכל אורך הדרך. התובעת, עו"ד שרון משעל, אמרה כי היא שמחה שבית המשפט קיבל את עדות המתלוננת במלואה והוסיפה שהצעירה מאושרת, אך עדיין בהלם לנוכח תוצאות הדיון.

השופט שמואל ברוך כתב בדעת מיעוט שיש לזכות את הנאשם מחמת הספק, זאת מכיוון שאף אחד מבני המשפחה או המומחים שחיזקו אותה בזמן אמת לא זיהו שהיא קורבן להתעללות מינית, ושמסקנות המומחים שהעידו במשפט קבעו כי סימני הטראומה התגלו רק לאחר שהמתלוננת חשפה את טענותיה, ועל כן לא ניתן להרשיע את הסב.

טרם נקבע תאריך למתן גזר הדין במשפט זה. העונש המירבי במדינת ישראל על עבירת אונס בישראל הוא 20 שנה, ומשום שמדובר במתלוננת אחת ומתוך התחשבות בגיל הנאשם, יש להניח כי השופטים לא יתנו עונש מצטבר העולה על מספר השנים המירבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully