וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש: שיתוף הפעולה בין מצרים לחמאס יסייע לטרור

27.9.2011 / 0:03

לאחרונה פועלת מצרים למיגור מנהרות ההברחה מחצי האי סיני לעזה ואף החלה בשיתוף פעולה עם החמאס בנושא. עם זאת, גורמים בצה"ל חוששים כי בכך משאיר השלטון המצרי "פתח להברחת אמל"ח"

בתקופה האחרונה החל צבא מצרים, באישור ישראלי, במבצע רחב היקף להשבת השליטה ברחבי חצי האי סיני. בין היתר, פעלו הכוחות המצרים למיגור מנהרות ההברחה מחצי האי לעבר רצועת עזה, המשמשות את ארגוני הטרור לצורך הכנסת אמצעי לחימה לרצועה. כחלק מהמבצע, שזכה לשם "נשר", מזרים הצבא המצרי מי ביוב לתוך המנהרות סביב ציר פילדלפי, במטרה שאלה יובילו לקריסת מכלול המנהרה הנמצא בבנייה, ואם היא פעילה – גם למנוע את השימוש בה.

עוד על הטרור בחצי האי סיני:
מצרים: נחשף משלוח טילים ומשגרים בדרכו לסיני
הועלתה הכוננות ליד אילת בשל ”התרעה מיידית”
צה”ל מתגבר כוחות: חטיבת כפיר ירדה לדרום

בסוף השבוע האחרון הזרימו החיילים המצרים מי ביוב לפיר מנהרה, וכלי תקשורת פלסטינים דיווחו על שני נעדרים כתוצאה מהתקרית, ומפעיל מנהרה שנפצע, ופונה לבית חולים פלסטיני. "השלטון המצרי הגיע לסיכום עם ראשי החמאס לאסור מעבר של בני אדם מצד לצד באמצעות המנהרות וכל בעל מנהרה שייתפס יקבל קנס על ידי החמאס בסך 2,000 דולרים", סיפר גורם ביטחוני ישראלי בשיחה עם וואלה! חדשות.

בישראל מעריכים כי בכך המשטר המצרי מתכוון למנוע לכאורה כניסה של גורמים עוינים לחצי האי סיני שיקימו תשתיות טרור, דוגמת אלה שחלקן ביצעו את הפיגועים נגד המוצבים המצריים ואף את הפיגוע המשולב נגד ישראל בגבול לפני כחודש. עם זאת, הגורם הביטחוני מתח ביקורת על ההתנהלות המצרית ואמר, כי בכך השלטון המצרי "משאיר פתח להמשך הברחת אמצעי לחימה וסחורות שמשמשים את ארגוני הטרור ברצועת עזה".

מנתונים שפרסמו ארגוני זכויות אדם ברצועת עזה עולה, כי מאז שנת 2006 ועד לשבוע האחרון נהרגו 197 פלסטינים במנהרות, מהם 17 מתחילת השנה וכ-20 מתקיפות חיל האוויר הישראלי שהגיב על פעילות טרור נגד חיילי צה"ל ואזרחים ישראלים. הגורם הוסיף, כי במסגרת המגמה החיובית שמפגין המשטר המצרי בניגוד למשטר הקודם, הודיע משרד הפנים המצרי כי יאשר את בקשתם של 664 אזרחים פלסטינים שנולדו לאם מצרית לקבל אזרחות מצרית. "יש לכך משמעות גדולה", הסביר הגורם הביטחוני, "בשלטון מובארק זה לא היה קורה. האזרחות הכפולה תאפשר מעבר חופשי בין הרצועה לשטח המצרי. זו ההתחלה והערכה שלנו שזו תהיה מגמה לאשר אזרחות מסוג זה".

(עדכון ראשון: 23:30, 26.09.11)

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully