וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות ועדת טרכטנברג: 2 מיליארד יקוצצו מהביטחון

27.9.2011 / 0:02

משרדי האוצר, הביטחון ומשרד ראש הממשלה הגיעו לסיכום אודות היקף הקיצוץ בתקציב הביטחון, ואודות המועד - רק בעוד שנה. כעת נותר רק לקבוע מהיכן לקצץ: "השמיכה קצרה, ננהל הסיכונים"

לשכת העיתונות הממשלתית

(צילום: גדעון צנטנר, דניאל בוק, לשכת העיתונות הממשלתית. עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ')

שלושה לא – אבל שניים כן: משרדי האוצר, הביטחון ומשרד ראש הממשלה הגיעו להסכמה על קיצוץ של שני מיליארד שקלים מתקציב הביטחון, במטרה לממן חלק מההמלצות עליהן הודיע אמש (שני) יו"ר הצוות החברתי-כלכלי, פרופ' מנואל טרכטנברג. כך נודע לוואלה! חדשות. גורם בכיר המצוי בפרטי ההחלטה המתגבשת הבהיר כי הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, הבין כי אין מנוס מקיצוץ משמעותי, וכעת מתנהלים מגעים על האופן בו יקוצץ התקציב. עוד נודע, כי הקיצוץ יידחה ככל הנראה בשנה, וזאת על מנת להבטיח היערכות ראויה מצד צה"ל.

דו"ח טרכטנברג - כותרות אחרונות
דו”ח ועדת טרכטנברג: המסקנות העיקריות
אטיאס נגד טרכטנברג: ”המלצות הדיור - עוול חברתי”
פעילי המחאה על מסקנות ועדת טרכטנברג: ”מאכזבות”

"יש תחומים קריטיים שלא ניתן לקצץ מהם, והם נוגסים בתקציב, ולכן נראה שיחלקו את הקיצוץ בתקציב על פני מספר שנים, ולא ימהרו לבצע אותו מחר", סיפר הגורם. עם זאת, ובמקביל לדיון בין הצדדים, ממשיכים במערכת הביטחון למתוח ביקורת חריפה על אנשי האוצר. גורם בכיר במשרד הביטחון אמר בשיחה סגורה, כי "כל קיצוץ יחייב את הממשלה לבצע ניהול סיכונים שיקבע למה מדינת ישראל תהיה מוכנה יותר ופחות. לכל מקום שנמשוך את השמיכה, שנקראת תקציב הביטחון, נשאיר מקומות בלתי מכוסים, חשופים לסיכון".

שר הביטחון אהוד ברק יחד עם אלוף פיקוד דרום טל רוסו והרמטכ"ל בני גנץ באזור הפיגוע בדרום, אוגוסט 2011. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
הגיעו להסכמה עם האוצר בנוגע לקיצוץ. גנץ ושר הביטחון ברק/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

הגורם הבכיר מתח ביקורת ישירה על אנשי האוצר: "האוצר הצליח למנוע שינוי במסגרת התקציב, להביא להעלאת מסים ולקיצוץ בתקציב הביטחון – אלה יעדים שהאוצר מדבר עליהם עוד הרבה לפני המחאה החברתית או ועדת טרכטנברג, מה שמחזק את התחושה שהאוצר ניצל הזדמנות כדי לפגוע בתקציב הביטחון. ההחלטה על קיצוץ בתקציב הביטחון היא בעצם הודעה על כתב המינוי לוועדת וינוגרד 2, והפעם ייחקרו שם גם פקידי האוצר".

בתום חודש וחצי של דיונים, הגיש אתמול טרכטנברג את מסקנות הוועדה לראש הממשלה בנימין נתניהו. בין היתר, המליצה הוועדה ליישם את החוק לחינוך חינם מגיל 3 בפריפריה, ומגיל 4 בכל הארץ, להחיל יום לימודים ארוך עד גיל 9, להעלות את המסים על השכבות העליונות באוכלוסיה, להוריד את המכס על מוצרים המגיעים לארץ מחו"ל, ולבטל את ההעלאה המתוכננת של מס הבלו על הדלק בראשית 2012. בסך הכול, מבקש טרכטנברג להוסיף בין ארבעה לשבעה מיליארד שקלים בשנה לתקציבים חברתיים, תוספת שתמומן בעיקרה על ידי קיצוץ משמעותי בתקציב הביטחון.

(עדכון ראשון: 22:23, 26.09.11)

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully