וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוחרר כתב אל-ג'זירה שהורשע בקשר עם חמאס

26.9.2011 / 21:08

סאמר פריק מוחמד עלאוי, פלסטיני בן 45 המתגורר בפקיסטן, נעצר בעת שניסה לחצות את גדר אלנבי לכיוון ירדן. הוא הודה כי גויס לשורות חמאס ב-1993 ובין היתר נפגש עם מוסא אבו מרזוק

שירות הביטחון הכללי עצר בחודש שעבר את מנהל משרד "אל-ג'זירה" באפגניסטן, בעת שניסה לחצות את מעבר אלנבי לירדן, בחשד למעורבות בפעילות חמאס, כך הותר הערב (שני) לפרסום. הוא הודה והורשע היום, במסגרת עסקת טיעון, בעבירה של קשירת קשר לביצוע שירות עבור התאחדות בלתי מותרת. בתום ההליכים המשפטיים נגדו הוא שוחרר ונגזרו עליו תקופת מאסר בפועל, אותה ריצה מאז מעצרו, וכן מעצר של שמונה חודשים על תנאי למשך שלוש שנים. בנוסף, הוטל עליו קנס כספי.

בחקירתו הודה סאמר פריק מוחמד עלאוי, אזרח פקיסטן בן 45, כי גויס בשנת 1993 בפקיסטן לשורות חמאס. עלאוי, יליד הכפר סבסטיה שבשומרון, סיפר בחקירתו כי עד לשנת 2004 שימש כחבר ב"ועדת פלסטין העליונה" המפקחת על מוסדות חמאס ומכווינה את פעילותם, ואף עוסקת באיסוף תרומות לטובת חמאס.

במסגרת פעילותו בוועדה, הגיע עלאוי לסוריה בשנים 2001 ו-2003, על-מנת לדווח על פעילותה לסגן יו"ר הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק. בשנת 2004, במהלך ראיון שערך עלאוי עם מרזוק בסוריה, הציע לו האחרון לעבוד עמו, ובהמשך אף הוצע לו גם לשמש כנציג חמאס באירן, אך הוא סירב להצעה. עוד עלה בחקירתו, כי בשנת 2000, במהלך פגישתו עם פעיל חמאס בדובאי, הסכים עלאוי לבצע כל פעילות צבאית או ארגונית, שיידרש לה במסגרת חמאס. הוא אף הציע, מיוזמתו, כי יפעל על מנת לסייע לחמאס, תוך שימוש ברשת "אל-ג'זירה" ובמתקניה.

עוד העלתה החקירה, כי בשנת 2006 נפגש עלאוי עם פעילי חמאס בקטאר, ששימשו ככתבים ברשת, וניסה לנצל את עבודתם ברשת, כדי לחזק את מעמד החמאס. זאת, על ידי מתיחת ביקורת על הפעילות האמריקאית באפגניסטן ועל ידי הבעת תמיכה ב"התנגדות" הפלסטינית. בשנת 2010, במהלך פגישה נוספת עם פעילי חמאס בקטאר, התבקש עלאוי, שהשתתף בוועידת עיתונאים, לפעול לחיזוק דעת הקהל התומכת בחמאס ובמאבק הפלסטיני, וזאת על ידי מתיחת ביקורת על פעילותה של ארצות הברית.

כמו כן, מחקירתו עלה כי עלאוי לקח חלק בפעילות צבאית באפגניסטן, בין השנים 1988-1992. במסגרת "המוג'אהדין" באפגניסטן, הוא אף השתתף, בשנת 1988, בפשיטה יזומה של כוחות המורדים על בסיס של כוחות הממשל האפגנים, וכן השתתף בפעילות נגד הכוחות הסובייטיים. עלאוי, שעסק בהעברת משאיות עמוסות נשק מפקיסטן לאפגניסטן, אף השתתף בתקריות ירי, שבוצעו לעבר השיירה.

עוד בנושא:
שב”כ: עשרות מחבלים נעצרו, נמנע פיגוע בבירה
דיווח: צה”ל עצר שוב את מנהיג חמאס בגדה
אישום: ירדני חבר לחמאס במטרה לחטוף ישראלים

בהכנת הידיעה השתתף ניר יהב

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully