וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא חדש בעין גדי: 37 חברים חדשים נקלטו בקיבוץ

רמי שני

26.9.2011 / 4:10

לאחר עשור של משבר כלכלי התאושש קיבוץ עין גדי והפך מקום מגורים מבוקש. 37 חברים חדשים הצטרפו השבוע לקיבוץ ועשרות מחכים ששמם יעלה מרשימת ההמתנה. הנהלת הקיבוץ: "זו רק ההתחלה"

קיבוץ עין גדי קיבל אתמול (ראשון) לשורותיו 37 חברים חדשים, כאשר מזכירות הקיבוץ מחזיקה בידיה 20 בקשות נוספות של אנשים המעוניינים להתקבל כחברים נוספים, ולמעלה מ-50 משפחות, שהביעו את רצונן להיקלט בקיבוץ. מחירי הדירות האטרקטיביים, איכות החיים ותחושת הסולידריות הם רק חלק מהסיבות שמושכות ישראלים רבים לקיבוץ הדרומי. עם זאת, מציינת הנהלת הקיבוץ, כי אם לא יכול שינוי בתכנית בניין עיר (תב"ע), הדבר יעכב את הצמיחה.

לדברי האחראי על הצמיחה הדמוגרפית של עין גדין עילם רז, הסיבה לעלייה בביקוש המעוניינים לגור בעין גדי טמונה במחירי הדירות האטרקטיביים שמציע הקיבוץ. "הם יכולים לקנות בית במחיר מצחיק. יש לנו עדיין רשימת המתנה גדולה. הנקלטים רובם בני משק ובני זוגם וחלקם אנשים שגרו פה מספר שנים כתושבים שביקשו להיכנס להליך קליטה לחברות". כמו כן, מציין רז, "עין גדי הוא קיבוץ מתחדש, שהחל את תהליך השינויים בו לפני שבע שנים. זה מה שמשך לכאן הרבה מאוד חברים חדשים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בית במחיר מצחיק"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעשורים האחרונים עבר קיבוץ עין גדי תקופות קשות. בין היתר, פקד אותו משבר כלכלי, שגרם לכך שלמעלה מעשר שנים לא קלטו בו חברים חדשים. "הכיוון שלנו בקליטה העתידית הוא קודם כל להביא אנשים שיש להם עסקים קטנים לפרנסתם וגם יתנו פרנסה לנוספים", הסביר רז. בהמשך, מנה יתרונות נוספים שיש למגורים בעין גדי, "שיפור הכבישים באזור ים המלח פועל לטובתנו מבחינת נגישות וקירבה למרכז הארץ, קירבה יחסית כמובן. מלבד זה קיים פוטנציאל גדול בקליטתם של אנשים אשר יכולים למצוא עבודה במפעלי ים המלח או להשתלב בתחום המלונאי, עכב הקרבה לאזור מלונות ים המלח".

תהליך קליטת המועמדים נקבע באמצעות הצבת קלפי בקיבוץ על מנת לאפשר ל-176 חברי עין גדי, שהם בעלי זכות הצבעה, להחליט אילו חברים נוספים ברצונם לקלוט. עם תום ספירת הקולות, התבררה התוצאה הסופית: עוד 37 חברים יצטרפו לקיבוץ. "בת הזוג שלי, מיה, היא בת משק וגם אחותה גרה פה, אז חשבנו שיהיה יותר טוב לגור בקיבוץ", סיפר יורם דביר מבאר שבע, "החלטנו שיהיה יותר טוב לגדל כאן ילדים". דביר, שעובד כמנהל השיווק של מפעל עין גל המייצר פוליאריטן לצרכים תעשייתיים שונים הסביר כי "אני הגעתי לקיבוץ כעובד אחרי שטיילתי בעולם וכאן הכרתי את מיה ומאז אנחנו ביחד. הספקנו לגור במקומות אחרים, כמו ירושלים ומודיעין וכשהבת הבכורה שלנו נולדה, החלטנו לשוב לקיבוץ".

עין גדי. דורון ניסים
"זה המקום הנכון לגדל בו ילדים"/דורון ניסים

אסף סבג, שהגיע לעין גדי מירושלים בעקבות אשתו, שעבדה כאשת חינוך, "אנחנו כבר יותר משש שנים בקיבוץ. היום אני מנכ"ל של מפעל עין גל. ההחלטה להתקבל לקיבוץ, נפלה אצלנו אחרי שהילדים נולדו. ראינו שזה המקום הנכון לגדל בו ילדים והפכנו את המקום לבית. המקום עצמו, האנשים שכאן, שהכרנו במשך שש שנים, האקלים, המדבר, והים הם אלו שמשכו אותנו לכאן".

בין הנקלטים ניתן למצוא משפחה עולה מאוזבקיסטן, אנשי היי-טק, אקדמאים, גורמים בכירים במפעלים שונים ועוד. הנהלת הקיבוץ הבהירה כי ניתן לקלוט אנשים נוספים, והזכירה רשימה של למעלה מ-50 משפחות המבקשות לעשות זאת. עם זאת, ציינו גורמים בהנהלה כי ישנו מספר קטן של דירות המיועדות לקליטה. דוברת הקיבוץ, מירב איילון, הסבירה כי ישנה בעיה משמעותית יותר והיא הצורך הדחוף בשינוי תב"ע בכדי לאפשר בנייה בשטחים חדשים, "בעיה זו היא בעצם הגורם המעכב את המשך תהליך קליטה מואץ בקיבוץ עין-גדי". היא הוסיפה כי "כל אלו לא מעיבים על התרוממות הרוח בעין-גדי, ועל התקווה שזוהי אות לדרך חדשה בשנה החדשה".

עוד על צמיחת עין גדי:
עין גדי מתחדשת: ספא וסוויטה עם נוף לים המלח
47 מעלות בעין גדי - והתיירים עדיין באים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully