וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

47 מעלות בעין גדי - והתיירים עדיין באים

רמי שני

19.8.2010 / 17:38

גורמי תיירות בנגב סיפרו כי למרות החום הכבד, שהגיע בחלק מהמקומות ליותר מ-45 מעלות, לא נרשמו ביטולים רבים של מבקרים. "המבקרים הגיעו לאזור כדי לטייל, כמעט שאין ביטולים"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: יותם בן-דוד)

גורמי תיירות בנגב מדווחים כי למרות החום הכבד ששרר היום (חמישי) באזור, לא נרשמו ביטולים רבים של מבקרים באתרי התיירות. קבוצות רבות של משפחות וטיולים מאורגנים שהבטיחו את בואם לפני גל החום, הגיעו לאזור ונמצאים באתרי התיירות, כשבחלקם הטמרפטורה הגיעה ל-47 מעלות. בשעות החמות נמצאים התיירים בעיקר באתרי מפלים, מעיינות ובריכות, כאשר את הטיולים הם עושים בשעות הבוקר או אחר הצהריים.

"עשינו בדיקה מול בעלי צימרים ואתרי תיירות והסתבר לנו שנרשמו מעט מאוד ביטולים, כמו בתקופות האחרות", סיפרה רינת רוזנברג, האחראית על התיירות במועצה אזורית ערבה התיכונה. "לא קיבלנו הודעות על ביטולי ביקורים והזמנות. אנשים רבים הגיעו לאזור כדי לטייל וכדי לנפוש".

מערבה משם, באזור המועצה האזורית רמת הנגב, סיפרו גורמי תיירות כי "מרבית הצימרים בתפוסה מלאה וגם אתרי הלינה במקומות הנמצאים סמוך למקומות בהם אפשר להתרחץ".

עומס חום כבד עד קיצוני הורגש היום בכל אזורי הארץ. באילת הגיעו הטמפרטורות ל-46 מעלות, בבאר שבע ל-42 מעלות, ובעין גדי נסקו הטמפרטורות עד ל-47 מעלות.

שריפה ופיח בירושלים

בתוך כך, השתלטו אחר הצהריים צוותי כיבוי אש על השריפה ביישוב אורה הסמוך לירושלים וצירי התנועה במקום נפתחו. על פי המלצת המשרד לאיכות הסביבה על תושבי השכונות: קריית יובל, קריית מנחם, גבעת משואה, מלחה וגילה להישאר בבתיהם עד להתפזרות עשן השריפה. הסיבת לפרוץ האש עדיין לא ידועה.

השריפה פרצה בתוך מפעל במושב, וגרמה ללהבות גדולות, לעשן סמיך וכבד באזור ולעומסי תנועה. כבאי נפצע באורח קל במהלך הניסיון להשתלט על השריפה, ופונה לקבלת טיפול רפואי.

בשל החום הכבד היום אושפזו בשעות הצהריים ארבעה ילדים בגילאים 4, 5, 7 ו-10 בבית החולים "איכילוב" בתל אביב בעקבות משחקי בשעות היום החמות ביותר.

ואילו במערב הנגב התמוטט פועל זר בשנות ה-20 לחייו בחממות היישוב רנן. צוות מד"א שהוזעק למקום פינה אותו במצב קשה לבית החולים סורוקה בבאר שבע. במד"א מעריכים כי ההתמוטטות נגרמה עקב החום הרב.

גם התפוחים נפגעו מהחום

גם בצפון הארץ הגיע עומס החוםלטמפרטורת שיא של 45 מעלות והשאיר נזקים כבדים במטעי התפוח. בסיור שנערך היום במטעים של מגדלי הפירות בצפון הארץ, כדי לבחון את הנזקים שנגרמו מעומס החום, הצביע מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות, אילן אשל, על הפגיעות הקשות בענף "התפוחים חטפו 'מכת שמש'. החום מאיץ ופוגע בהבשלת התפוחים והוריד את איכות הפרי. בנוסף החום גורם לנזק מתמשך שמקצר את חיי המדף של התפוחים, לכן פירות שיועברו לאחסון בקירור יירקבו מהר יותר כשייצאו מהאחסנה לשיווק".

אשל הוסיף שמגדלי התפוחים פועלים באופן שיטתי לצמצום עודפי הפירות, לכן לא קיימים מאגרים גדולים של פרי שלא ניזוק ביחס לעודפים שהיו בשנים קודמות כדי לפצות על התוצרת שנפגמה. כשעומס החום יחלוף ונסיים להעריך את הנזקים, נפנה לקרן לנזקי טבע כדי שתפצה את החקלאים שנפגעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully