וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עומס החום: "מרגיש כמו 39 מעלות במישור החוף"

אריאל נוי ורמי שני

19.8.2010 / 15:18

אף שלאורך מישור החוף נמדדו כ-33 מעלות, בשל הלחות הגבוהה התחושה היא שהטמפרטורה עומדת על 39 מעלות. בתל אביב אושפזו ארבעה ילדים לאחר שהתייבשו

עומס חום כבד עד קיצוני מורגש היום (חמישי) בכל אזורי הארץ. מהשירות המטאורולוגי נמסר, כי במישור החוף שורר עומס חום כבד ועל אף שהטמפרטורה היא 33 מעלות, בשל הלחות התחושה היא שהטמפרטורה עומדת על 39 מעלות.

בשל החום הכבד אושפזו בשעות הצהריים ארבעה ילדים בגילאים 4, 5, 7 ו-10 בבית החולים "איכילוב" בתל אביב בעקבות. ד"ר מיגל גלטשטיין, רופא בכיר בבית החולים "דנה" לילדים באיכילוב, מסר לוואלה! חדשות כי הילדים הגיעו עם סימני תשישות, כאבי ראש, הקאות, חולשה כללית, והדבר שהיה משותף לכולם היא העובדה שהם שיחקו בחוץ בשעות שיא החום. כל הילדים אמנם שתו הרבה מים, אלא שהם שהו בשמש ללא כיסוי לראשם. גלטשטיין ממליץ להישאר בבית עד שעות אחר הצהריים המאוחרות, ורק אז לצאת ולשחק בחוץ.

בנוסף, פועל זר בשנות ה-20 לחייו התמוטט בחממות היישוב רנן שבמערב הנגב. צוות מד"א שהוזעק למקום פינה אותו במצב קשה לבית החולים סורוקה בבאר שבע. במד"א מעריכים כי ההתמוטטות נגרמה עקב החום הרב.

מזג האוויר היום הוא שרבי בהרים ובפנים הארץ והביל ברצועת החוף. מהשירות המטאורולוגי נמסר כי בעקבות מזג האוויר השרבי נדרש הציבור להקפיד על כללי בטיחות אש. השרב צפוי להישאר איתנו גם במהלך סוף השבוע. רק ביום ראשון צפויה הקלה מסוימת, אם כי עדיין יהיה חם מהרגיל לעונה.

ברמת הגולן צפויות הטמפרטורות להגיע ל-39 מעלות, בכנרת יטפסו הטמפרטורות ל-42, בחיפה ל-37 מעלות, בתל אביב ל-33 מעלות, בירושלים ל-37 מעלות, בבאר שבע ל-42 מעלות ובאילת יגיעו הטמפרטורות ל-46 מעלות. החדשות הרעות – באזורים בהם הלחות גבוהה עומס החום יורגש ביתר שאת, הטמפרטורות אף יורגשו כגבוהות ביותר.

בשל ההכבדה בעומס החום צופים בחברת החשמל כי גם היום ישבר שיא בצריכת החשמל. סגנית דובר חברת החשמל יעל נאמן מסרה לוואלה! חדשות כי לא צפויות הפסקות יזומות באספקת החשמל. "כל הימים האלה אנו ברזרבה מאוד נמוכה", מסרה. "אם תהיה תקלה בתחנת כוח גדולה עלול להיות מחסור בחשמל. עד היום עמדנו בזה וכל היחידות ערוכות ואנו בכוננות. נקווה שנעבור את היום. גם אם יהיו הפסקות הן יהיו קצרות ומקומיות, אך אנו לא צופים שמצב כזה יקרה היום".

(עדכון ראשון: 13:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully