וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקדים בערב הסעודית: נשים יוכלו להשתתף בבחירות

ניר יהב

25.9.2011 / 18:59

עבדאללה מלך ערב הסעודית הודיע כי נשות המדינה יוכלו להצביע בבחירות למועצות המקומיות ואף להיבחר להן. "לנשים יש עמדות שאי אפשר להתעלם מהן ואי אפשר לדחוק לשוליים", אמר

מהפכה פמיניסטית בערב הסעודית? עבדאללה מלך ערב הסעודית הודיע היום (ראשון) כי נשים יוכלו להשתתף במערכת הפוליטית. בנאום שנשא בפני הפרלמנט הסעודי אמר עבדאללה כי נשים יוכלו להצביע בבחירות למועצות המקומיות שייערכו ב-2015 ואף להיבחר למועצת ה"שורא" המייעצת למלך בנושאי חקיקה. חברי מועצת ה"שורא" נבחרים על ידי המלך.

בנאומו השנתי בפני מועצת השורא בבירה ריאד אמר המלך כי לנשים המוסלמיות יש עמדות "שאי אפשר להתעלם מהן" ואי אפשר לדחוק לשוליים. עוד אמר כי לאחר התייעצות עם מועצת חכמי הדת, הוחלט לשלב נשים במועצת השורא החל מתקופת הכהונה הבאה, ב-2015. "בנוסף, נשים יוכלו לרוץ לבחירות המקומיות בכל רחבי המדינה ולהצביע בהן".

ערב הסעודית נחשבת לאחת המדינות המדכאות ביותר נשים: אסור להן לטייל, לעבוד וללמוד מבלי שקיבלו אישור של בן משפחתן. ערב הסעודית היא גם המדינה היחידה בעולם האוסרת על נשים לנהוג. לפני כשנתיים קראה הנסיכה הסעודית אמירה א-טוויל לאפשר לנשים לנהוג במכוניות. דבריה אמנם עוררו הד בעולם הערבי, אך עד כה לא הביאו לשינוי של ממש - גם לא בארצה. המלך לא התייחס בדבריו היום לנושא הנהיגה של נשים.

לפני כשלושה חודשים עצרו השלטונות בערב הסעודית חמש נשים, משום שעברו על החוק האוסר על נשים במדינה לנהוג בכלי רכב. אותן נשים נעצרו בעת שנהגו במכוניות בעיר ג'דה שעל חוף ים סוף. שבוע קודם לכן קיימה תנועה פמיניסטית סעודית "יום נהיגת נשים המוני" שבמסגרתו נסעו כ-40 נשים ברחבי ריאד. השלטונות לא עצרו אז אף אחת מהנשים.

עוד באותו נושא
ערב הסעודית: לפחות חמש נשים נעצרו כי נהגו
פמיניזם בדרכים: הנשים בסעודיה הפרו החוק ונהגו

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully