וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקסיקו: כתבה ברשת על קרטל סמים - וראשה נערף

מריסול קסטניידה השתמשה בכינוי בדוי כשפירסמה באתר מקומי המשמש כ"קו חם" למשטרה פרטים על כנופיית ה"זטאס" - אך הם איתרו אותה בכל זאת, ואת גופתה הערופה הציגו לראווה בצירוף אזהרה

עוד מסר מאיים מכנופיות סוחרי הסמים במקסיקו לכל מי שיעז לעמוד בדרכן: גופתה של מריסול מסיאס קסטניידה, עיתונאית מקומית בעיר נואבו לרדו הסמוכה לגבול טקסס, נמצאה אתמול (שבת) ערופת ראש בעיר, ולידה מסר מאיים מכנופיית "זטאס" השולטת בסחר הסמים באזור ובנתיב ההברחה לארצות הברית, התולה את מותה של קסטניידה בדברים שכתבה אודות הכנופייה באינטרנט.

קסטניידה, בת 39, עבדה כמנהלת חדר החדשות בעיתון המקומי "פרימרה הורה" ("שעה ראשונה"), אך רציחתה ככל הנראה אינה קשורה לעבודתה בעיתון, אלא לרשומות שפירסמה על ה"זטאס" באינטרנט, ברשת החברתית המקומית "נואבו לרדו אן ויבו" ("נואבו לרדו חי"). זהו אתר המשמש כמעין "קו חם" לצבא ולמשטרה, בו יכולים אזרחים לדווח לרשויות על פעילות סוחרי ומבריחי סמים.

עוד על כנפויות הסמים במקסיקו:
בשבוע שעבר - 35 גופות נמצאו זרוקות בכביש סואן
בחודש שעבר - 53 הרוגים בהצתת קזינו במונטריי
יוני: נעצר מנהיג כנופיית הסמים "לה פמיליה"
"שיא" מקסיקני: 66 נרצחים בסוף שבוע עקוב מדם

תחת הכינוי "נערת לרדו", פירסמה קסטניידה כמה פוסטים באתר, ובהם פרטים על פעילות ה"זטאס" באזור. השימוש בכינוי כנראה לא עזר להסתיר את זהותה - והכנופייה איתרה אותה. גופתה נמצאה מוטלת ברחוב בעיר, כשהראש מונח על גל אבנים סמוך. ליד הגופה הונח פתק בכתב יד, שבו נכתב: "לגולשי 'נואבו לרדו אן ויבו' ושאר אתרים, אני 'נערת לרדו', ואני נמצאת פה בגלל הדיווחים שלי, ובגלל הדיווחים שלכם. למי שלא רוצה להאמין, זה קרה לי בגלל המעשים שלי, בגלל שהאמנתי בצבא ובצי. תודה על תשומת הלב, בכבוד, נערת לרדו... ZZZZ". האות Z היא סימן ההיכר של ה"זטאס".

העיתונאים במקסיקו פועלים כבר שנים תחת טרור של קרטלי הסמים, שרצחו וחטפו עיתונאים רבים שהעזו לפרסם פרטים על הכנופיות השונות (לפי נתונים רשמיים, 74 עיתונאים נרצחו במדינה מאז שנת 2000). בשנים האחרונות הפכו הרשתות החברתיות והבלוגים ברשת לאמצעי חלופי לפרסום והחלפת מידע בנושא הפשע, היות שהם מאפשרים אנונימיות מסוימת.

אולם כעת נראה שגם זה כבר לא אמצעי בטוח: קסטניידה היא ככל הנראה הקורבן השלישי מבין משתמשי האתר "נואבו לרדו אן ויבו" שהעזו לדווח על ה"זטאס". בתחילת החודש נמצאו גופות גבר ואשה תלויות בעיר כשלידן פתק דומה. אז לא הצליחו במשטרה לבסס קשר ודאי בין הגופות לפרסומים באתר, אולם במקרה הנוכחי כבר אין ספק שמדובר בנקמה על ה"הלשנה".

לפי ההערכות במקסיקו, מאז הכריז הנשיא ויסנטה קלדרון על מלחמה לאומית נגד קרטלי הסמים ב-2006, נהרגו במדינה לפחות 40,000 בני אדם בתקריות וחיסולים הקשורים באופן ישיר או עקיף לתעשיית הסמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully