וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים יקבלו את אבו מאזן: בצה"ל נערכים להסלמה

ניר יהב

25.9.2011 / 3:50

יו"ר הרשות ישוב לרמאללה, שם צפויה לו קבלת פנים חמה לאחר הגשת הבקשה להכרה באו"ם. במקביל, בפיקוד מרכז יקיימו הערכת מצב ויחליטו האם לשחרר חלק מהכוחות המתגברים

חוזר כמנצח: לאחר נאומו התקיף בפני עצרת האו"ם בניו יורק ולאחר שהגיש למועצת הביטחון בקשה לקבל את הרשות הפלסטינית כחברה מלאה באו"ם, צפוי יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, לשוב היום (ראשון) לקבלת פנים חמה ברמאללה. בעיר מתכוננים אלפים לקבל את פניו של יו"ר הרשות בשעות הצהריים בהנפת דגלי פלסטין, תליית שלטים ובשירה. המפגינים יודו לאבו מאזן על נאומו ה"היסטורי" ויבהירו לו כי הם תומכים במהלכיו.

עוד על נאומו של אבו מאזן באו"ם:
אבו מאזן ביקש הכרה: ”על האו”ם להבטיח זכויותינו”
ליברמן על נאום אבו מאזן: ”דברי הסתה אפלה”
אבו מאזן נאם באו”ם, הפלסטינים חגגו ברמאללה
עיתוני העולם מחזקים את אבו מאזן ומבקרים את נתניהו
אבו מאזן: נאומי השפיע לטובה על דעת מועצת הביטחון

רמאללה בזמן נאומו של אבו מאזן באו"ם, ספטמבר 2011. AP
אלפים צופים בנאום אבו מאזן בכיכר המרכזית ברמאללה/AP

אבו מאזן נחת אנש בעמאן שבירדן, והיום הוא צפוי להגיע לשטחי הגדה המערבית. בשהותו בעמאן קיבל אבו מאזן שיחות טלפון רבות ממנהיגים ברחבי העולם שברכו אותו על נאומו באו"ם ועל כך שהחליט לפנות למועצת הביטחון. חלק מהמנהיגים הזמינו את אבו מאזן לבקר בארצם לפני שישוב לרמאללה, אך הוא התנצל ואמר להם: "אני שב למולדתי ולעמי במהירות האפשרית".

בשיחה עם עיתונאים פלסטינים במטוס בדרך חזרה מניו יורק אמר אבו מאזן כי אין לו עדיין תגובה על הודעת הקוורטט. "אגיב על ההודעה רק לאחר שאבחן אותה לעומק עם חברי ההנהגה הפלסטינית", אמר. יחד עם זאת רמז מה צפויה להיות עמדתו: "כל יוזמה שלא כוללת את גבולות 67' ודרישה להפסיק את הבנייה בהתנחלויות – אין לנו כוונה לשתף איתה פעולה".

אבו מאזן נואם בעצרת הכללית של האו"ם ספטמבר 2011. רויטרס
"לא נשתף פעולה עם יוזמה שלא כוללת את גבולות 67'". אבו מאזן/רויטרס

באשר לפנייה הפלסטינית למועצת הביטחון להתקבל כחברה במוסדות האו"ם, העריך אבו מאזן כי הדיון יארך מספר שבועות "ולא מספר חודשים". בנוסף אמר כי נאומו של נתניהו בא מתוך עמדה מתגוננת.

בתוך כך, קצין באוגדת יהודה ושומרון אמר הערב כי "בשעות האחרונות התקבלו דיווחים לפיהם עובדי משרדי הרשות הפלסטינית הונחו לסגור את המשרדים מחר לקראת השעה 14:00, ולהשתתף בתהלוכה ההמונית שבראשה יעמוד אבו מאזן". בהתאם לדיווחים, העריכו גורמי צבא נוספים באוגדה כי בימים הקרובים תהיה הסלמה בגזרה. מחר תתקיים הערכת מצב בהשתתפות אלוף פיקוד המרכז, אבי מזרחי, על מנת להחליט האם תישמר רמת הדריכות והכוננות, או שחלק מהכוחות המתגברים את הצירים המרכזיים ישוחררו.

בהכנת הידיעה השתתף אמיר בוחבוט

לפניות לכתבים:
ניר - nir_yah@walla.com
אמיר - amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully