וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמחקה מהמפה: עיר של 4 מיליון תושבים בסין בוטלה

מה הייתם עושים אילו הייתם מתעוררים בבוקר לגלות שהעיר בה אתם חיים אינה קיימת? זו המציאות אליה קמו תושבי העיר צ'אוהו בסין, שבוטלה ללא התראה בשל שיקולים כלכלים של הרשויות

דמיינו עיר ענקית כמו לוס אנג'לס, או את שלוש הערים הגדולות ביותר בישראל, נעלמות מהמפה לחלוטין ברגע. זה בדיוק מה שקרה לעיר צ'אוהו בסין, בה יש אוכלוסייה דומה לזו של לוס אנג'לס, ארבעה מיליון בני אדם, שבעוד תושביה נותרו במקומם, נמחקה בהינף יד של הרשויות.

תושבי העיר קמו למציאות הקפקאית החדשה של חייהם אחרי שהלכו לישון כרגיל בלילה ה-21 באוגוסט והתעוררו לגלות שעירם לא קיימת יותר. רבים מהם גילו זאת מצפייה במהדורות החדשות המקומיות.

פגודה סינית. ShutterStock
"צ'אוהו היא נהדרת. למה הם נפטרו ממנה?"/ShutterStock

"המחוז מודיע על ביטול העיר צ'אוהו", נאמר במבזקי החדשות. בהמשך הוסבר כי העיר חולקה לשלושה חלקים שסופחו לערים השכנות, הפאי, ווהו ומא'אנשאן. בחדשות המקומיות תוארה הסיבה למהלך בהסבר המבולבל, "צורך מידי ברמה מסויימת של צמיחה כלכלית".

"אני לא שמח על זה", אמר אחד מתושבי העיר לשעבר שמכנה את עצמו מר לו. "צ'אוהו היא נהדרת. למה הם נפטרו ממנה?".

שמועות בדבר ביטול העיר עברו ברחביה מזה מספר שבועות, אך לא נתקבלה כל הודעה רשמית בנושא או התראה בפני התושבים. כתוצאה מסיפוח החלקים החדשים אליה, הפאי הפכה לעיר הגדולה ביותר בסין מבחינת שטח. כמו כן, העיר תכלול כעת את כל אגם צ'אוהו ותוכל להשקיע בניקיונו. חלק מהתושבים אינם מרוצים מכך, וכינו בבלוגים באינטרנט את הפאי כ"ערפד שמוצץ את דמה של צ'אוהו".

כלכלנים סינים ניסו להסביר את החשיבה מאחורי ההחלטה: "ההתפתחות של צ'אוהו לא הייתה טובה, אבל הפאי עוברת תהליך תיעוש ואורבניזציה. היא זקוקה לשטח, אך שסיפוח של צ'אוהו יועיל לה. הממשלה מקווה שהחלוקה מחדש של האדמה תשפר את כלכלת המחוז כולה".

עוד בנושא:
צפו: תקועים בין שמיים לארץ על רכבת הרים בסין
סין: הח?זיר הגיבור הלאומי שובט לשישה העתקים
צפו: 64 ילדים סינים נדחסו לרכב הסעות

  • עוד באותו נושא:
  • סין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully