וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בישראל בירכו: החלטה על הגרעין בסבא"א, בלעדינו

23.9.2011 / 18:49

כ"מחווה של רצון טוב", נמנעו מדינות ערב מהזכרת ישראל ספציפית בהחלטה שאושרה בכינוס סוכנות הגרעין של האו"ם, הקוראת לפירוז המזה"ת מנשק גרעיני. נציג ישראל: "מהלך חיובי, אך חלקי"

בישראל בירכו היום (שישי) בזהירות על ההחלטה שקיבלה הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית של האו"ם (סבא"א), בכינוסה השנתי בווינה, במקביל לכינוס העצרת הכללית של הארגון בניו יורק.

מועצת הסוכנות קיבלה החלטה לפי הצעה שהגישה מצרים בהסכמת כל מדינות ערב, הקוראת לכל מדינות המזרח התיכון לחתום על האמנה הבינלאומית למניעת תפוצת נשק גרעיני (NPT) - שכל מדינות העולם חתומות עליה, למעט ארבע: צפון קוריאה, הודו, פקיסטן וישראל.

עם זאת, בניגוד לשנים קודמות, ההחלטה לא כללה קריאה ספציפית לפירוק ארסנל הגרעין שיש לכאורה בידי ישראל. דיפלומטים ערבים הסבירו כי מדובר ב"צעד של רצון טוב", כדי להכשיר את הקרקע לכינוס מיוחד שמתכננת מצרים לארח במהלך 2012, על הכרזת אזור נקי מנשק גרעיני במזרח התיכון.

סגן ראש הוועדה לאנרגיה גרעינית בישראל, דוד דניאלי, אמר בדברים שנשא בכינוס, כי "אנחנו מגדירים זאת בזהירות כמהלך חיובי". עם זאת, הוסיף כי מדובר במהלך "טקטי", ו"חלקי ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully