וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורשע ראש כנופיה ניאו-נאצית שתקף עובדים זרים

גלעד גרוסמן

22.9.2011 / 13:25

דימיטרי בוגוטיך עמד בראש כנופיית ניאו-נאצים שנהגה להתעלל בחסרי ישע, לצלם את המעשים ולהעלות אותם לאינטרנט. על פי הסדר טיעון שנחתם בין הצדדים, הוא צפוי לעונש של כ-6 שנות מאסר

נועם אשל

(צילום: נועם אשל, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע היום (חמישי) את דימיטרי בוגוטיך בעבירות של תקיפה בנסיבות מחמירות ממניע גזעני ופרסום הסתה גזענית. בוגוטיך הורשע בכך שעמד בראש כנופיה ניאו-נאצית שתקפה עובדים זרים וחסרי בית ופרסמה את המעשים באינטרנט. שאר חברי הכנופיה נעצרו לפני מספר שנים אולם הוא נמלט לחו"ל וחזר לישראל רק בתחילת השנה. על פי הסדר טיעון שנחתם בין הפרקליטות לבין פרקליטו של בוגוטיך עורך הדין ישר יעקובי, הצדדים מבקשים לגזור עליו חמש שנים ותשעה חודשים.

כתב האישום שהוגש נגד בוגוטיך מגולל את מקרי ההתעללויות הקשים. על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עורך הדין עודד קלר מפרקליטות מחוז מרכז, בין השנים 2005-2007 חברו בוגוטיך ושמונה צעירים אחרים לביצוע פעילויות ניאו-נאציות שונות, לרבות הסתה לגזענות, אלימות והפצת עקרונות תורת הגזע. חברי התא, שכינו את עצמם בשם "פטרול 36", קיימו מפגשים שונים בהם שתו לשוכרה, הצטלמו במועל יד ושוחחו אודות האידיאולוגיה הנאצית. חברי הקבוצה גם תקפו עוברי אורח בשל צבע עורם או השתייכותם לגזע או למוצא לאומי אתני שונה, לרבות אנשים ממוצא אסיאתי, יהודים, אנשים כהי עור ועובדים זרים.

עוד באותו נושא
אישום: הנהיג כנופייה ניאו-נאצית ותקף חסרי בית
חבר בכנופיה הניאו-נאצית מפ"ת נעצר בנתב"ג
מנהיג תא הניאו נאצים נידון ל-7 שנות מאסר
שטרית שוקל: שלילת אזרחות הניאו-נאצים

שברו בקבוק על ראשו של עובד זר - וצילמו

לטענת הפרקליטות, באחד הימים לקח בוגוטיך חלק עם חמישה מחברי התא בתקיפה של מספר עובדים זרים, כאשר הוא עצמו היכה שניים מהם, וחבר אחר בתא ניפץ על ראשו של אחד העובדים בקבוק זכוכית. חברי הקבוצה צילמו את המעשים במצלמת וידיאו, ובוגוטיך העלה לאינטרנט את הצילומים, כשהוא מטשטש את פניהם של חברי הקבוצה ומוסיף שירי רקע בגרמנית וכרזה ניאו-נאצית.

כתב האישום מתאר שורה ארוכה של מקרי תקיפה נוספים בהם השתתף בוגוטיך. באחד המקרים הוא ניגש לדייר רחוב בגן אשכול בתל אביב, ושאל אותו האם הוא ממוצא רוסי ומכור לסמים. לאחר מכן דרש ממנו לכרוע ברך ולהתנצל בפני העם הרוסי על היותו נרקומן ויהודי, כאשר חבריו עומדים מסביב וצופים במעשה.

בוגוטיך נמלט לרוסיה יומיים לאחר שנחקר בפרשה, וחזר לישראל רק לאחר הליך גירוש והודעה לאינטרפול שהוצאה כנגדו. הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully