וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: הנהיג כנופייה ניאו-נאצית ותקף חסרי בית

16.1.2011 / 11:46

דמיטרי בוגטיך נאשם שעמד בראש הכנופייה הניאו-נאצית שפעלה בפתח תקווה ונחשפה לפני כשלוש שנים. בוגוטיך נאשם שיחד עם חבריו התעלל בעובדים זרים ובחסרי בית ופרסם את המעשים באינטרנט

אבי כהן

(צילום: אבי כהן. עריכה: גדי וינסטוק)

כתב אישום הוגש הבוקר (ראשון) לבית המשפט המחזי בתל אביב נגד דימיטרי בוגוטיך, שלטענת הפרקליטות עמד בראש הכנופיה הניאו-נאצית מפתח תקווה שנחשפה לפני כשלוש שנים ושחבריה תקפו עשרות בני אדם. בוגוטיך בן ה-23, נמלט מישראל זמן קצר לאחר חשיפת הפרשה, ולאחרונה שב ונעצר. הוא נאשם, בין היתר, בעבירות של תקיפה בנסיבות מחמירות ממניע גזעני, עוינות כלפי הציבור ופרסום הסתה לגזענות.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עורך הדין עודד קלר מפרקליטות מחוז מרכז, בין השנים 2005-2007 חברו בוגוטיך ושמונה צעירים אחרים לביצוע פעילויות ניאו-נאציות שונות, לרבות הסתה לגזענות, אלימות והפצת עקרונות תורת הגזע. חברי התא, שכינו את עצמם בשם "פטרול 36", קיימו מפגשים שונים בהם שתו לשוכרה, הצטלמו במועל יד ושוחחו אודות האידיאולוגיה הנאצית. חברי הקבוצה גם תקפו עוברי אורח בשל צבע עורם או השתייכותם לגזע או למוצא לאומי אתני שונה, לרבות אנשים ממוצא אסיאתי, יהודים, אנשים כהי עור ועובדים זרים.

לטענת הפרקליטות, באחד הימים בוגוטיך לקח חלק עם חמישה מחברי התא בתקיפתם של מספר עובדים זרים אסייתים, כאשר הוא עצמו היכה שניים מהם, וחבר אחר בתא ניפץ על ראשו של אחד העובדים בקבוק זכוכית. חברי הקבוצה צילמו את המעשים במצלמת וידיאו, ובוגוטיך העלה לאינטרנט את הצילומים, כשהוא מטשטש את פניהם של חברי הקבוצה ומוסיף שירי רקע בגרמנית וכרזה ניאו-נאצית.

כתב האישום מתאר שורה ארוכה של מקרי תקיפה נוספים בהם השתתף בוגוטיך. באחד המקרים הוא ניגש לדייר רחוב בגן אשכול בתל אביב, ושאל אותו האם הוא ממוצא רוסי ומכור לסמים. לאחר מכן דרש ממנו לכרוע ברך ולהתנצל בפני העם הרוסי על היותו נרקומן ויהודי, כאשר חבריו עומדים מסביב וצופים במעשה.

תקפו, צילמו והעלו לאינטרנט

במקרה אחר תקפו בוגוטיך וחבר נוסף בקבוצה אדם שעמד בשירותים הציבוריים בתחנה המרכזית בתל אביב משום שחשדו בו שהוא הומוסקסואל. חברי הקבוצה צילמו גם את התקיפות הנוספות והעלו את הצילומים לאינטרנט. כמו כן, הם ריססו צלבי קרס וסממנים ניאו-נאצים על קירות ברחבי תל אביב.

בוגוטיך נמלט לרוסיה יומיים לאחר שנחקר בפרשה, וחזר לישראל רק לאחר הליך גירוש והודעה לאינטרפול שהוצאה כנגדו. הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

"מסוכנותו של המשיב והחשש לשלום הציבור הנשקף ממנו וממעשיו עולה בבירור נוכח ריבוי מעשי האלימות הברוטאלית והאכזרית, בה נקט בהיותו מנהיג החבורה אשר תקפה עוברי אורח חסרי אונים תוך השפלתם וביזויים, כל זאת על רקע גזעני", נכתב בבקשת המעצר. "עוד ניתן ללמוד על מסוכנותו של המשיב, מתעוזתו ומהיעדר החשש להציג את מעשי הפורענות הגזעניים קבל עם ועולם באמצעות תיעוד והפצה רחבה ברשת האינטרנט".

לפני כשנתיים גזר בית המשפט עונשים של בין שנת מאסר בפועל לשבע שנות מאסר על שמונת החברים האחרים בתא, ובראשם אריק בוניאטוב, מי שכונה "אלי הנאצי". השמונה, בהם שלושה קטינים, הודו והורשעו במסגרת שורה של הסדרי טיעון במעורבות בתקיפות השונות. השופט צבי גורפינקל כתב אז, כי "מדובר בתופעה חמורה, מזעזעת ומזוויעה וכי האירועים הללו מזכירים את התקופה האפלה והחשוכה ההיא של ליל הבדולח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully