וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסרטון שזיעזע את בריטניה: גלדיאטורים בני 9

המשטרה בלנקשייר חוקרת אם "קרב הכלוב" העמיד את הילדים בסכנה - אך המארגנים מתעקשים שהכל חוקי: "הם משתתפים בקרבות כבר מגיל 5. זה מה שהם רוצים, עדיף כך מאשר שיסתובבו ברחוב"

קיאן מקינסון הוא רק בן תשע, גובהו כמחצית מגובהו של כל מי שמסביבו, אך כולם כבר מתייחסים אליו כאל אלוף, אחרי שהכריע בתוך כלוב את יריבו - ילד בן שמונה שהגיע במיוחד ממנצ'סטר. כל 250 הכרטיסים לאירוע נמכרו מראש, הקהל עודד בהתלהבות, והאירוע שודר בשידור חי באינטרנט. כמקובל, בין סיבוב לסיבוב, מופיעה בכלוב נערה בלבוש מינימלי, ומניפה שלט עם מספר הסיבוב הבא.

כלי התקשורת והרשויות השונות בבריטניה מתחרים היום (חמישי) ביניהם בהבעת זעזוע מהסרטון המתעד את האירוע, שהועלה לאינטרנט על ידי מארגני "קרב הכלוב" (Cage Fighting, השם הפופולרי של הספורט המוכר כ"אמנויות לחימה מעורבות" - MMA) שהתרחש ב-10 בספטמבר במועדון עיירה פרסטון שבחבל לנקשייר. "מטריד ביותר", כינו זאת באיגוד הרפואי הבריטי, ואילו שר התרבות, ג'רמי האנט, כינה את האירוע "ברברי".

האבא הגאה: "אין שום סכנה"

הילדים, יש לציין, לא עטו כל כפפות, קסדות או ציוד הגנה אחר. במקום נכחו חובשים, ואחד מהם אף נראה מוזעק לזירה כשאחד הילדים נראה בוכה. למרות זאת, משטרת לנקשייר העניקה את רשיונה לאירוע - אך כעת היא פתחה בחקירה כדי לברר אם הילדים הועמדו בסכנה. המארגנים, מצדם, מתעקשים שהכל חוקי למהדרין. הם אף מסרבים לקרוא לאירוע "קייג' פייט", אלא רק "הדגמה" (demonstration). לילדים, לדבריהם, אסור להכות או לבעוט זה בזה. "זה מה שהילדים רוצים לעשות, איש לא מכריח אותם", הוסיף אחד מהם בראיון ל-BBC. "עדיף כך, מאשר שיסתובבו ברחוב".

את הקרבות במועדון מארגן סטיבן נייטינגייל, בן 28, בעצמו לוחם "קייג' פייטינג". לדבריו, הפופולריות של הספורט הזה רק גדלה בקרב ילדים. "הם מתחילים להתחרות כבר בגיל חמש", סיפר ל"סאן". הכל מבוסס על אומנויות לחימה. הם לא חוטפים מכות מסוכנות בגיל צעיר. אנחנו מלמדים אותם לחבוט ולבעוט רק בגיל 14-15". כשנשאל לגבי הילד שנראה בוכה בזירה, השיב: "הילד הזה פשוט אף פעם לא חטף מכות עד עכשיו, אז הוא לא רגיל. עד היום הוא היה זה שמנצח בקרבות ומקבל מדליית זהב. אם הם נהיים רגשניים באמצע הקרב ומתחילים לבכות, השופט אומר להם שהם לא חייבים להמשיך".

ניק הארטלי בן ה-33, אביו של קיאן, הגלדיאטור המנצח בן התשע, מצוי באותה דעה עם המארגנים. "אף אחד מהילדים לא מצוי בסכנה", אמר בפסקנות ל"סאן". "אין שום נזק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully