וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים זועמים: יפגינו במחאה על נאום אובמה

ניר יהב

22.9.2011 / 2:29

ברשות הפלסטינית קיבלו בכעס גדול את נאום נשיא ארצות הברית ברק אובמה בעצרת האו"ם, והכריזו על הפגנות מחאה בעקבותיו. "נעביר מסר ברור - העם הפלסטיני לא יסכים לסטנדרטים כפולים"

זעם ברחוב הפלסטיני בעקבות נאום ברק אובמה בעצרת האו"ם: הפלסטינים מתכננים לקיים היום (חמישי) הפגנות ברחבי הגדה המערבית במחאה על נאומו של נשיא ארצות הברית, בו הוא תקף קשות את הפנייה הפלסטינית לבקשת הכרה מהאו"ם והבהיר כי ארצו מחויבת לביטחון ישראל. מספר איגודים מקצועיים הודיעו כי יקיימו הבוקר הפגנת מחאה מול קברו של יו"ר הרשות לשעבר, יאסר ערפאת.

אובמה הבהיר בנאומו כי "שלום לא יגיע על ידי החלטות של האו"ם, אלא דרך משא ומתן". אובמה חזר על עמדות הצדדים וסיפר על התקווה שהביע בעצרת האו"ם בשנה שעברה שהשנה תהיה מדינה פלסטינית עצמאית. "ישראל צריכה לקבל ערבויות ביטחוניות, הפלסטינים צריכים לדעת מה גבולות המדינה שלהם. אני מבטיח לכם שהשאלה היא לא המטרה אליה אנחנו שואפים, אלא כיצד נגיע אליה. אין קיצורי דרך, שלום זו עבודה קשה".

הפנייה הפלסטינית לאו"ם - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
הפלסטינים: נבקש לדחות ההצבעה במועצת הביטחון
סיפוק בלשכת נתניהו: "אובמה מבין חשיבות ישראל"
נאום אובמה באו"ם: "שלום לא יושג דרך החלטות באו"ם"
מזכ"ל האו"ם בעצרת: "לפלסטינים מגיעה מדינה"

נציגי האיגודים הודיעו כי עובדי המגזר הציבורי ברשות הפלסטינית יפגינו תמיכה ביו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן והתנגדות לדבריו של אובמה. "נעביר מסר ברור לעולם ולנשיא ארה"ב לפיו העם הפלסטיני לא יסכים לסטנדרטים כפולים", אמר אחד מבכירי האיגודים המקצועיים ברשות. ארגון פתח ברמאללה הודיע כי יצטרף להפגנה.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן מאזין לנאומו של ברק אובמה, עצרת האו"ם, ניו יורק, 21 בספטמבר 2011. רויטרס
יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, מאזין לנאום ברק אובמה בעצרת האו"ם/רויטרס

מוקדם יותר היום, הגיב בזעם חבר הוועד המרכזי של פתח, עבאס זכי, על נאומו הפרו-ישראלי של אובמה. בראיון לטלוויזיה הפלסטינית אמר זכי כי אובמה הוא "בובה ביד הישראלים" והאשים אותו כי "לאורך כל הזמן הוא הונה את הפלסטינים". גם ברצועת עזה מצטרפים לביקורת הקשה על הנאום, כשסגן שר החוץ של חמאס, אחמד יוסוף, אמר כי אין כל חדש בנאומו של אובמה. "דבריו של אובמה נוטים לטובת ישראל ומהווים התנערות מהפנייה הפלסטינית לאו"ם. אין כל תועלת בהמשך המשא ומתן" ,אמר יוסוף, והוסיף כי "ארצות הברית לא תצליח ללחוץ על ישראל להפסיק את הבנייה בהתנחלויות. היא הוכיחה כי אינה מתווכת הוגנת כלפי הפלסטינים".

נשיא ארה"ב ברק אובמה נואם בכינוס העצרת הכללית של האו"ם, ניו יורק, 21 בספטמבר 2011. רויטרס
"אובמה הוא בובה ביד הישראלים, הוא הונה את הפלסטינים כל הזמן". נאום נשיא ארצות ברק אובמה בעצרת האו"ם, אתמול/רויטרס

הדברים זכו לגיבוי משגריר מצרים ברשות הפלסטינית, יאסר עות'מאן, שאמר בראיון לסוכנות הידיעות "מען" כי יש להגיב בהפגנות מחאה על נאומו של אובמה: "הפלסטינים לא עומדים לבדם. יש להם תמיכה ערבית, איסלמית ובינלאומית. ישראל אינה עומדת מעל החוק. הפרות החוק שהיא מבצעת חייבות להיפסק".

עוד דווח בסוכנות הידיעות כי צעירים ממדינות רבות במזרח התיכון צפויים לקיים ביום שישי הקרוב הפגנות ענק כהבעת תמיכה בעם הפלסטיני וכמחאה על נאום הנשיא אובמה. על פי הדיווח, ההפגנות ייערכו בין היתר במצרים, טוניסיה, תימן ולוב.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully