וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון: "לא לפנות מאהלי המחאה עד דיון בעניין"

גלעד גרוסמן

20.9.2011 / 19:36

לאחר שבית המשפט המחוזי פסק כי עיריית תל אביב תוכל לפנות את מאהלי המחאה בתחומה, הוציא בית המשפט העליון צו עיכוב להריסה עד שידון בעתירה שהוגשה נגד המהלך

בית המשפט העליון הוציא היום (שלישי) צו ארעי האוסר על פינוי המאהלים בתל אביב, זאת עד לדיון בערעור שהגישו מספר ממובילי המחאה בעניין. הערעור שהגישו היה נגד החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, שקבע שהעירייה תוכל לפנות המאהלים החל ממחר, זאת במידה המפגינים לא יתפנו מרצון. בית המשפט העליון קבע דיון ביום חמישי ועל העירייה נאסר לפנות האוהלים עד לקבלת החלטה אחרת.

המאבק על המאהלים - כותרות נוספות:

בית המשפט קבע: מאהל רוטשילד יפונה תוך 3 ימים
עימותים אלימים במאהל לוינסקי: 12 עצורים
מפגינים נעצרו בתל אביב, בחולון הוקם המאהל מחדש

שלשום דחה בית המשפט המחוזי בתל אביב את העתירה שהגישו ארגוני המחאה החברתית נגד כוונת העירייה לפנות את האוהלים שהקימו. השופט קובי ורדי קבע כי על המוחים לפנות עצמאית את האוהלים שהקימו בשדרות העיר עד יום רביעי בחצות, אז יבוטל צו הביניים הקודם שהוצא בנושא. נציגת העירייה אמרה בדיון הקודם בנושא כי העירייה תמכה במחאה והפגינה סבלנות רבה, אולם היא חייבת לאזן בין אינטרסים שונים. היא הוסיפה כי העירייה מציעה לאפשר למחאה להמשיך ולהתקיים במאהלי הידברות. כמו כן, הובהר כי העירייה לא תנקוט בצעדים חד צדדיים בשטח, אך היא אינה סבורה שיש לקיים הידברות תחת צו על תנאי. עוד אמרו בעירייה, כי לדעתם לא חלה התקרבות בין הצדדים ולא נראה פתרון בקרוב, מה גם שאין למחאה הנהגה שיכולה לשלוט על המתרחש בשטח.

אתמול נעצרו 12 בני אדם בהתנגשות אלימה בין שוטרים לפעילי מאהל המחאה בשכונת לוינסקי בדרום תל אביב. בשעות הצהריים הגיעו עובדי העירייה למאהל, בשל חשד לפיו חלק משוכני המאהל התחברו באופן פירטי לרשת החשמל. בתגובה החלו הפעילים לזרוק לעבר עובדי העירייה בקבוקים, אבנים וחפצים שונים. הפעילים התעמתו גם עם שוטרים שהגיעו למקום לטפל באירוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully