וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט קבע: מאהל רוטשילד יפונה תוך 3 ימים

גלעד גרוסמן

18.9.2011 / 12:18

למרות עתירת דיירי המאהל כי יורשה להם להישאר בו ולהמשיך במחאה, בית המשפט פסק לטובת עיריית תל אביב וקבע כי לפעילים יש שלושה ימים להתפנות מרצון. "נשקול לערער לעליון"

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה הבוקר (ראשון) את העתירה שהגישו ארגוני המחאה החברתית נגד כוונת העירייה לפנות את האוהלים שהקימו. השופט קובי ורדי קבע כי על המוחים לפנות עצמאית את האוהלים שהקימו בשדרות העיר עד יום רביעי בחצות, אז יבוטל צו הביניים הקודם שהוצא בנושא.

נציגת העירייה אמרה בדיון הקודם בנושא כי העירייה תמכה במחאה והפגינה סבלנות רבה, אולם היא חייבת לאזן בין אינטרסים שונים. היא הוסיפה כי העירייה מציעה לאפשר למחאה להמשיך ולהתקיים במאהלי הידברות. כמו כן, הובהר כי העירייה לא תנקוט בצעדים חד צדדיים בשטח, אך היא אינה סבורה שיש לקיים הידברות תחת צו על תנאי. עוד אמרו בעירייה, כי לדעתם לא חלה התקרבות בין הצדדים ולא נראה פתרון בקרוב, מה גם שאין למחאה הנהגה שיכולה לשלוט על המתרחש בשטח.

פינוי המאהל ברוטשילד תל אביב, אוגוסט 2011. דרור עינב
כי העירייה תמכה במחאה והפגינה סבלנות רבה, אולם היא חייבת לאזן בין אינטרסים שונים/דרור עינב

השופט ורדי הסביר כי "בשדרות רוטשילד יש מפגעים קשים ומטרדים של ממש הפוגעים פגיעה קשה בכלל הציבור ובעיקר בשכנים המתגוררים במקום, וגם אם מפגע זה צומצם בעקבות הפינוי החלקי והניקיון שבוצע במקום, הרי שעדיין יש פסולת רבה, חיבור חשמל פיראטי, רעש וכו'. מצב המגיע עד כדי אנרכיה שיש לה קץ".

עוד נכתב בקביעת השופט כי "העותרים לא יכולים לקחת על עצמם באופן חד צדדי את תפקיד העירייה בשמירת סדר ומניעת מפגעים נוכח העובדה שאין להם שליטה על אנשים במצוקה שנמשכים לאוהלים. העובדה שהעירייה התאפקה עד כה בפינוי האוהלים אינה מהווה הסכמה למצב הקיים או אמירה נגד זכות המחאה. הכוונה היא לאפשר פינוי עצמאי ולמנוע פנוי כפוי, כדי לאפשר למוחים לחגוג כמו כל עם ישראל את ראש השנה הבא עלינו לטובה בשלווה".

אורן פסטרנק, מגרעין המייסדים של המחאה, הגיב על החלטת בית המשפט המחוזי, ואמר כי "אנחנו מצרים על ההחלטה, לומדים אותה, ונשקול אם לערער לבית המשפט העליון. אנחנו מזמינים את כולם לבוא לרוטשילד לראות את המצב האמיתי של השדרה", אמר פסטרנק.

האגודה לזכויות האזרח הגיבה להחלטת בית המשפט. "לעיריית תל אביב ניתן האישור לפנות את המאהלים בעיר, אך היא לא תוכל להמשיך ולהתעלם מחסרי הבית שחיים בהם - עליה ועל המדינה למצוא פתרון למצוקה המיידית של משפחות ובודדים חסרי הבית", אמר עו"ד גיל גן-מור, ראש תחום הזכות לדיור באגודה, "פנינו לא מכבר לשר השיכון, אריאל אטיאס, בדרישה לשכור באופן מיידי דירות בשכירות ארוכת טווח עבור חסרי הבית הזכאים לסיוע, עד להגדלת מלאי הדירות בדיור הציבורי, אך עד כה לא נעשה דבר בנושא".

עוד בנושא:
פעילי המחאה דורשים: קרוואנים במקום אוהלים
במאהל ברוטשילד קיבלו צו פינוי ופרחים - והתפרעו
בשבוע שעבר: אין פסק דין, הצדדים ימשיכו לדבר

(בהכנת הידיעה השתתף גם בועז ווליניץ)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully