וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקף שוטרים ביום כיפור ונידון ל-9 חודשי מאסר

קובי מנדל

20.9.2011 / 17:41

במהלך מהומות ועימותים בין יהודים וערבים שאירעו בעכו ביום כיפור ב-2008 השליך רוסלן נתנזון אבנים לעבר השוטרים, קילל אותם והתנגד למעצר. השופטת: "סיכן בטחונם של רבים"

בית משפט השלום בעכו גזר היום (שלישי) תשעה חודשי מאסר בפועל, וחצי שנת מאסר על תנאי על רוסלן נתנזון, בן 34 מעכו. נתנזון הורשע בעבירות של התפרעות, השתתפות בהתקהלות אסורה, ניסיון לתקיפת שוטר בעת מילוי תפקידו, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו, והעלבת עובד ציבור, במהלך המהומות שאירעו בעכו בליל יום כיפור בחודש אוקטובר 2008. נתנזון הורשע לאחר שהודה במעשיו. כמו כן, הורשע נתנזון בגניבה ואחזקת סכין למטרה לא כשרה.

בכתב האישום נגד נתנזון נטען כי ביום תשיעי באוקטובר 2008, במהלך יום כיפור, התפתחו מהומות והתפרעויות בעיר עכו בין ערבים ויהודים, במהלכן הושלכו אבנים וניזוקו חנויות, רכבים ובתים. ביום המחרת בשעה 22:00 לערך, השתתף נתנזון בהתפרעות ברחוב יוסף גדיש, בה השתתפו מספר רב של אנשים ובמהלכה יודו אבנים לעבר בתים באזור. הנאשם אף קילל את השוטרים במקום. כשניתנה הוראה להפעלת רכב משטרתי לפיזור הפגנות, זרק הנאשם בקבוק לעבר מפקד המחוז הצפוני, ניצב שמעון קורן, ופגע ברכבו. נתנזון המשיך ביידוי אבנים לעבר השוטרים.

השופטת רונית בש ציינה בגזר הדין כי מדובר "בהתנהלות חמורה של הנאשם כלפי השוטרים, אשר פעלו בכל מאודם במטרה להביא לפיזור ההתקהלות האסורה בעיר עכו במסגרתה השתתפו אנשים רבים ויידו אבנים, דבר שסיכן ביטחונם של רבים". עוד כתבה השופטת כי "הנאשם, לא רק שהעליב את השוטרים, אלא אף השליך בקבוק לעבר קצין בכיר במשטרת ישראל, מפקד המחוז הצפוני, ניצב שמעון קורן, אשר בדרך נס לא פגע בקצין המשטרה, אלא ברכב משטרתי". השופט הוסיפה כי "אינני מקבלת את טענת הסנגור, המבקש שלא ליתן משקל של ממש להתנהלותו של הנאשם כלפי ניצב שמעון קורן, זאת נוכח העובדה שיש לראות בחומרה את הניסיון לתקיפת שוטר, לתקיפתו של ניצב שמעון קורן, אשר הותקף אך בשל העובדה שביקש למלא את תפקידו כדין, תוך שהוא נמצא כמפקד הכוחות בחזית האירועים".

השופטת הסכימה לדחות את תחילת מועד ריצוי העונש לבקשת הסנגור למשך חודש, כדי שתינתן לו אפשרות לשקול הגשת ערעור.

המהומות בעכו - תזכורת:

המשטרה נערכת בעכו מחשש לחידוש המהומות
בעקבות המהומות: פסטיבל עכו נדחה
"עימותי עכו נועדו לגרש הערבים מישראל"
הערבים הציעו פיוס, רב העיר עכו התנגד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully