וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות המהומות: פסטיבל עכו נדחה

נתיב נחמני וקובי מנדל

10.10.2008 / 10:14

700 שוטרים ערוכים למנוע את חידוש האלימות בין יהודים לערבים. דיכטר: "ההשוואה של אירועי יום כיפור לליל הבדולח - הסתה לשמה"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

מליאת מועצת עיריית עכו הודיעה הבוקר (שישי) כי לנוכח המהומות שפרצו בעיר ביום הכיפורים, יידחה הפסטיבל לתיאטרון אחר, המתקיים בעיר מידי שנה בחול המועד סוכות. " זוהי לא עת לחגיגות", הסביר ראש עיריית עכו שמעון לנקרי. "לא נוכל להרשות לעצמנו לסכן את הבאים כשהעניינים עדיין לא רגועים".

השר לביטחון פנים אבי דיכטר, שביקר הבוקר בעכו וקיבל סקירה על היערכות המשטרה בעיר, התייחס למהומות האלימות שפרצו אמש בין יהודים לערבים. "למשטרה לא היה כל מידע מודיעיני באשר למהומות", אמר דיכטר בתום פגישה עם ראש עיריית עכו. לדבריו, מדובר באירוע לא מתוכנן, וההיערכות המסיבית של מאות רבות של שוטרים הוכיחה את עצמה ואיפשרה לעבור את האירועים בצורה נסבלת וללא נפגעים.

דיכטר גם תקף אישי ציבור, שלדבריו ליבו את האווירה. "צר לי היה לשמוע התבטאויות של אנשי ציבור בהם ח"כים, שבמקום להרגיע אמרו דברים מלבים", אמר דיכטר. "היה אף מי שהשווה את ארועי יום הכיפורים לליל הבדולח וזו הסתה לשמה".

"אנחנו כרגע צופים קדימה לראות מה באמת עלול לקרות כאן וחס וחלילה עלול להתפתח למקומות אחרים", הוסיף דיכטר. "המשטרה נערכה בהיערכות מסיבית גם כאן בעכו וגם ברחבי מדינת ישראל. אני קורא למנהיגים גם בציבור היהודי וגם בציבור הערבי לנהוג בשיקול דעת".

"הקווים האדומים נחצו"

מוקדם יותר הבוקר סיימו מפכ"ל המשטרה דודי כהן וסגל הפיקוד את ישיבת הערכת מצב במרחב הגליל שהתקיימה בשל המהומות בעכו. בתום הדיון הוחלט להשאיר בעכו כוח מתוגבר שימנה כ-700 שוטרים. "מאות השוטרים השוהים בעכו יהיו בה עד החזרת החיים למסלולם התקין", אמר רב ניצב כהן. המפכ"ל קרא לגלות אחריות ואיפוק, ומהמשטרה נמסר כי בנוסף לשוטרים שיוצבו ברחבי עכו, המשטרה נערכת בכוחות מתוגברים ברחבי הארץ. בהוראת המפכ"ל, כוחות משטרה התפרסו הבוקר בערים מעורבת, בהן קיים פוטנציאל לחיכוך, בכל רחבי הארץ, והם ערוכים לאבטח את תפילות יום השישי במסגדים.

מפקד משטרת מרחב הגליל תת ניצב מנחם חבר אמר הבוקר לוואלה! חדשות, כי כוונת המשטרה היא החזרת הסדר והדו קיום לעיר, וציין כי אינו סבור שמימדי האירוע חורגים מעכו. "התושבים בעיר חיים בדו קיום שנים רבות. היתה היערכות של המשטרה. רוב השוטרים היו בני מיעוטים, והם חירפו את נפשם והגנו על האזרחים בגופם".

ראש עיריית עכו שמעון לנקרי הגדיר את אירועי יום הכפורים בעכו כחמורים וקשים. בשיחה עם וואלה! חדשות הוא אמר, כי "הם מהווים חצייה של קווים אדומים שלא קרו מאז מהומות אוקטובר 2000 - לא נעבור לסדר היום. אנו דורשים מהמשטרה חקירה נמרצת ולהביא לדין את כל הגורמים שהסיתו ופרעו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully