וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בארגון ניצולי השואה סביב מינוי יו"ר חדש

18.9.2011 / 13:48

חברים במרכז הארגונים של ניצולי השואה בישראל טוענים כי נעשה מחטף לא חוקי במינוי היו"ר החדש של העמותה, וכי לא נערכו בחירות הוגנות בנושא. כמה מהם אף הגישו עתירה לבית המשפט

ועדת הביקורת של מרכז הארגונים לניצולי השואה בישראל ביקשה לבטל את מינויו של משה זנבר לתפקיד יו"ר מרכז הארגונים של ניצולי השואה בישראל, בטענה לביצוע מחטף לא חוקי לתפקיד. בית המשפט המחוזי בתל אביב ידון מחר בבוקר בעתירתם של אלכסנדר אורלי, סגן יו"ר העמותה, יו"ר ארגון ז'ולקב ומוסטיווילקי ומשה העליון יו"ר ארגון ניצולי מחנות ההשמדה יוצאי יוון בישראל בדבר תקינות הליך המינוי.

מרכז הארגונים הוקם ב-1989 והוא ארגון הגג של עמותת ניצולי השואה ופועלת לרווחתם של ניצולי השואה בישראל, ולהנצחת המורשת היהודית של הקהילות היהודיות ברחבי הפזורה היהודית אשר נכחדו בשואה. נוח פלוג שימש כיו"ר העמותה במשך שני עשורים, והלך לעולמו בחודש שעבר. לאחר מותו הופצה בין חברי העמותה פנייה על ידי נציג ארגון יוצאי לודג' אורי ויזברג, ובה הוא הודיע לחברי העמותה כי ברשותו חתימות של 34 חברי העמותה התובעים לקיים ישיבת זיכרון לפלוג ולבחירת משה זנבר תחתיו. האסיפה התקיימה ובסופה הוחלט כי משה זנבר יחליף את פלוג.

לטענת העותרים, ובראשם אלכסנדר אורלי, סגן יו"ר העמותה, ההודעה על קיומה של האסיפה לא נתנה כל אפשרות למועמדים אחרים להתמודד על תפקיד היו"ר אלא קבעה מועמד אחד בלבד, וקבעה שהוא המועמד שייבחר, בלי לנהל מערכת בחירות ומבלי לפתוח האפשרות לחברים להציע מועמדים אחרים. בעקבות הודעה זו הבהירו היועצים המשפטיים של העמותה כי אין כל תוקף לזימון הישיבה ולהחלטותיה.

וועדת הביקורת של מרכז הארגונים קבעה כי הליכי המינוי לא היו תקינים על פי התקנון וגילתה כי שמות של נציגים שאינם רשומים בספר החברים של העמותה הצביעו בעד מינויו של זנבר, וחברים אחרים שכן רשומים – הצביעו פעמיים. בשל כך, מנכ"ל העמותה הונחה להודיע לכל הגורמים, לרבות משרדי הממשלה על אי חוקיותה של הישיבה ועל בטלות כל ההחלטות שנתקבלו בה.

"מחטף של ממש"

העותרים המיוצגים על ידי עו"ד ענת שניידר שוסטק טוענים כי "מעשיהם של הנתבעים, כולם או חלקם, הובילו לביצועו של מחטף של ממש, ולמינויו של משה זנבר לתפקיד יו"ר עמותת מרכז הארגונים של ניצולי השואה בישראל, והכול ללא עריכת הליך בחירה דמוקרטי, ללא בחירה במוסדות המוסמכים של העמותה ותוך הסתרת המהלך מהכלל. התנהלותם המתוארת של הנתבעים מנוגדת להוראות תקנון העמותה ולדין והיא מהווה חוליה נוספת בשרשרת הניסיונות חסרי תום הלב להשתלט על מוסדות העמותה ונכסיה".

לקראת הדיון במחוזי, השיבו הנתבעים המיוצגים על ידי עו"ד אורי ויצברג, המשמש גם כיו"ר ארגון יוצאי לודג' בישראל, כי התביעה הוגשה בחוסר תום לב ומטרתה לעכב מינוי כדין של משה זנבר. "ברור לתובעים כי קבלת עתירתם – ביטול מינויו של משה זנבר, פירושה שיתוקו של מרכז הארגונים עד כדי סכנה לקיומו. ואולם לא טובת מרכז הארגונים עומדת לנגד עיניהם של התובעים אלא אינטרסים אישיים שלהם. במרכז הארגונים חברים 51 ארגונים כאשר 34 מהם הביעו בכתב תמיכתם במינויו לתפקיד של זנבר. התובעים וקומץ מתומכיהם התנגדו להחלטה זו משהתברר להם כי נכשלה תכניתם להשתלט על מרכז הארגונים ולמנות מי מטעמם לתפקיד היו"ר, הם פנו לבית המשפט".

ממרכז הארגונים של ניצולי השואה נמסר בתגובה, כי "אל נשיא הכבוד של מרכז הארגונים, מר משה זנבר, שייסד את הארגון והנהיג אותו במשך 12 שנים שוגרה פנייה מרוב החברים, בה נתבקש להוביל את ארגון הגג בשל פטירתו של נח פלוג ז"ל. זנבר נענה לבקשתם. האסיפה הכללית שהיא הגוף המוסמך התכנסה ב-8 בספטמבר וזאת בהתאם לחוות דעת משפטית שאישרה את חוקיותה ובחרה פה אחד במשה זנבר לכהן כיושב ראש המרכז. המרכז ימשיך לפעול להגנה על זכויות ניצולי השואה בישראל ולשימור זיכרון השואה ומורשתה. אין בכוונת הנהלת המרכז להתדיין בתקשורת עם חבר זה או אחר בעוד הנושא עומד להכרעה שיפוטית".

עוד בנושא:
עובדי הוסטל לניצולי שואה בפרדסיה פתחו בשביתה
לזכור ולא לשכוח? ניצולי השואה מתמודדים עם בדידות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully