וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשובת המתנחלים לאו"ם: צעדות מחאה ביהודה ושומרון

יהושע בריינר

18.9.2011 / 11:05

בעוד המתיחות סביב החלטת אבו מאזן לפנות למועצת הביטחון של האו"ם הולכת וגדלה, למתנחלים יש אסטרטגיה: צעדות מחאה. "העולם צריך לדעת שביהודה ושומרון חיים יהודים שזו ארצם"

על רקע ההכנות ההולכות וגוברות לקראת הפנייה הפלסטינית למועצת הביטחון על מנת להתקבל כחברה מלאה באו"ם, משלימים גם המתנחלים את ההכנות שלהם לקראת המהלך. לפיהן מתכננים המתנחלים לערוך מספר צעדות מחאה ביום שלישי הקרוב.

עוד בנושא:
נתניהו: "ניסיון הפלסטינים להתקבל כמדינה באו"ם ייכשל"
הפלסטינים יפנו למועצת הביטחון: "רוצים הכרה במדינה"
דיווח: ארה"ב איימה על הרשות בסנקציות אם תפנה לאו"ם

ועדי המתיישבים בבנימין ובשומרון וכן תושבי קריית ארבע וחברון יקיימו את הצעדות בצירים מרכזיים ביהודה ושומרון ויינשאו עמם דגלי ישראל. במסגרת ההיערכות, החלו המועצות האזוריות להציב דגלים על צירי התנועה בכל יהודה ושומרון, ואף נרכשו 20 אלף דגלונים לרכבים. "העולם צריך לדעת שביהודה ושומרון חיים קרוב לחצי מיליון יהודים שזו ארצם", אמרו מספר מתנחלים. לדבריהם, "בימים שבהם האויבים שלנו מנסים לקבל הכרה כמדינת מחבלים, אנחנו נניף את דגל ישראל בכל יהודה ושומרון".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אנחנו לא מחפשים לעורר פרובוקציה או עימותים" ראש ועד מתיישבי השומרון, בני קצובר/מערכת וואלה!, צילום מסך

הצעדה צפויה לצאת משלושה מוקדים. בשומרון ייצאו התושבים המקומיים מבית משפחת פוגל באיתמר לכיוון צומת חווארה, סמוך לבסיס החטיבה המרחבית. מאזור חברון תצא צעדה מקריית ארבע לכיוון הר מנוח, ומאזור בנימין ייצאו הצועדים מכיוון מאחז גבעת אסף, הסמוך לבית אל, ועד לבסיס אוגדת יהודה ושומרון הסמוכה. הצעדות, ככל הנראה, יהיו מאובטחות על ידי הצבא, כאשר הצועדים הונחו שלא להיכנס לעימותים עם הפלסטינים.

"אנחנו לא מחפשים לעורר פרובוקציה או עימותים", אמר ראש ועד מתיישבי השומרון, בני קצובר. לדבריו, "גם מועד הצעדות כוון כך שלא יהיה בזמן שיש צורך בכוחות בנקודות אחרות. יש ניסיון באו"ם לטאטא אותנו מתחת לשטיח כאילו ההתיישבות ביהודה ושומרון אינה קיימת. אנחנו חייבים לומר לעולם שזו ארצנו, שיהודים חיים כאן והצעדות הללו הן ביטוי צנוע וסמלי לכך".

קצובר, תושב אלון מורה, סיפר כי התושבים הונחו להמשיך בחיי שגרה, כולל נסיעות בצירי התנועה הרגילים והמוכרים, אך במקביל להגביר את הערנות. "אנו מצפים מהממשלה שתגיב בהתאם להכרזות של הפלסטינים ותפעל גם היא בצעדים חד צדדיים כדוגמת החלת הריבונות הישראלית על האזור והקמת יישובים חדשים", סיכם.

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully