וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, טעינו. הרסנו את בסיס הגדנ"ע באר אורה

רמי שני

16.9.2011 / 6:02

לאחר שנהרס בסיס הגדנ"ע באר אורה בדרום על ידי מנהל מקרקעי ישראל, נזעק יו"ר המועצה האזורית חבל אילות והבהיר כי לא הסכים לכך. במנהל מתגוננים: "עשינו זאת בתיאום ועל פי הנחייה"

ימים ספורים לאחר שנהרס בסיס הגדנ"ע באר אורה, הממוקם צפונית לאילת, על ידי מנהל מקרקעי ישראל, טען יו"ר המועצה האזורית חבל "אילות" אודי גת, שבתחומו נמצא הבסיס, כי נעשתה טעות. במנהל מסבירים כי "הכל נעשה בתיאום", וכעת מתנהלת בין שני הצדדים מלחמת גרסאות.

גת טען כי נערך דיון בעניין בסיס הגדנ"ע עם מנהלת מחוז הדרום של מנהל מקרקעי ישראל, פאני ששפורטה, שבסופו נאמר במפורש כי "נקבע שהם (מקרקעי ישראל) מפנים את כל מבני האסבסט שהיו במקום וגם את גגות האסבסט שמעל הבטונדות". לדבריו, "מה שקרה, זה שהם אכן פינו את מבני האסבסט ואת הגגות. אלא שבשלב מסוים, פונו גם כל המבנים, למעט שלושה מתוך ארבעה שביקשנו שיישארו על כנם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אנחנו התבקשנו לבצע את הדבר ועשינו את זה בהתאם לחוק ועל פי כל כללי הפינוי"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתגובה לכך הסבירו במנהל כי הדבר נעשה בתיאום ועל פי הנחייה של מהנדס המועצה. "אנחנו התבקשנו לבצע את הדבר ועשינו את זה בהתאם לחוק ועל פי כל כללי הפינוי", הבהיר מנהל הפיקוח במנהל מקרקעי ישראל, ישראל סקופ. לדבריו, "התבקשנו להשאיר על מקומם את בריכת השחייה, הבאר והבונקר וכך עשינו. לא אמרו לנו דבר בעניין שימור אתרים ולא ידענו על כך. אם היו מודיעים לנו, היינו הולכים לוועדה המקומית לבדוק ופועלים בהתאם".

לפני כעשר שנים נשקלה האפשרות להקים ישוב קהילתי בסביבת הבסיס, שננטש לאחר עשרות שנים של שימוש. לאחרונה, החלו לבחון גורמים בחבל אילות מספר אפשרויות של שימור המקום, ואף יוזמה להפיכתו אתר היסטורי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הפינוי עלה מאות אלפי שקלים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

במכתב ששיגר השבוע גת לששפורטה, הביע זעזוע בשל תוצאות העבודה, שלטענתו מהוות חריגה חמורה מהסיכום עם מנהל מקרקעי ישראל. "המום מהידיעה שקיבלתי אמש, לפיה התברר כי במסגרת עבודות פינוי האסבסט משטח המחנה בבאר אורה, שהוזמנו על ידי מנהל מקרקעי ישראל מקבלן מטעמכם, נהרסו במחי יד כל מבני המחנה", כתב גת. הוא ציין כי "זאת למרות שיש סיכום בינינו, האומר במפורש שכל מה שמעבר לפינוי אסבסט, יסוכם ויתואם בין שנינו".

סקופ, עמד על דעתו ואמר כי אם היה נודע למנהל מקרקעי ישראל על כוונת המועצה לשימור אתרים לבצע במקום עבודות שימור, העבודות היו נעצרות לפני הפגיעה במבנים שאינם מאסבסט. "הפינוי עלה מאות אלפי שקלים. אולי אפילו יותר. לא יכולנו לדעת על הרצון לבצע את השימור הזה", אמר סקופ.

עוד בנושא:
הצעת חוק: רוצים להרוס מבנה בלתי חוקי? לא בלילה
המדינה הוציאה צווי הריסה לשלושה מבנים במגרון
צו הריסה לשיפוצים בבר נוער: "מצוץ מהאוויר"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully