וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוגברה אבטחת השגרירות בירדן, אלפים צפויים להפגין הערב

ניר יהב

15.9.2011 / 11:49

על רקע הקריאה פינוי הדיפלומטים ומחשש להתפרצות אלימה, הגבירו כוחות הביטחון הירדנים את נוכחותם סביב המבנה. 3,400 אישרו השתתפותם בהפגנה: "לא נסכים לשגרירות ציונית על אדמתנו"

כוחות הביטחון הירדנים תגברו את נוכחותם בסביבת השגרירות הישראלית בעמאן לקראת ההפגנה, שצפויה להיערך הערב (חמישי) תחת הכותרת "מגנים על ירדן - מגנים על פלסטין", מחשש להתפרצות אלימה כפי שאירע בסוף השבוע ליד השגרירות הישראלית בקהיר. על פי הדיווחים, מספר שריוניות נעמדו מול השגרירות וכוחות ביטחון רבים התפזרו סביבה. איחוד תנועות האופוזיציה בירדן, המונה שבע מפלגות ותנועות, הודיע כי ישתתף בהפגנה. כמו כן, צפויה תנועת "האחים המוסלמים" להודיע על הצטרפותה להפגנה.

עוד על ההפגנה המתוכננת מול השגרירות בעמאן:
שגרירות ישראל בעמאן פונתה מחשש להפגנות אלימות
גם בירדן? קריאה להפגנת ענק לעבר שגרירות ישראל

בדף הפייסבוק של ההפגנה, שמתוכננת להתחיל בשעה 18:30, קראו המארגנים למשתתפים שלא להניף דגלי מפלגות, אלא אך ורק את דגל ירדן. עד כה הודיעו 3,400 איש כי ישתתפו בהפגנה, שמטרתה לקרוא לשלטונות לסלק את השגרירות הישראלית מעמאן ולבטל את הסכמי השלום עם ישראל. "סיסמתנו היא - לא נסכים לשגרירות ציונית על אדמה ירדנית", כתבו המארגנים.

מפגינים שורפים את דגל ישראל במחאה על מבצע עופרת יצוקה, עמאן, ירדן, 29 בדצמבר 2008. Nader Daoud, AP
מפגינים שורפים את דגל ישראל בעמאן, בזמן מבצע עופרת יצוקה בדצמבר 2008/AP, Nader Daoud

איברהים ג'מזאווי, אחד מהפעילים הירדנים המתכוונים להשתתף בהפגנה, אמר לעיתון הלבנוני "אל-אחבאר" כי הרחוב הערבי "מתנגד לישראל ובכוונתנו לפעול למען סגירת שגרירות האויב". פעיל אחר בשם מוחמד סעוב אמר כי ההפגנות במצרים ובירדן מול השגרירות הישראלית "הן הוכחה לכך שהעמים הערבים רוצים להיפטר ממשתפי הפעולה ומשיתוף הפעולה".

פעיל אחר, עבד א-רחמן אבו חאכמה, אמר כי ההפגנות בירדן תהיינה שונות מאלו שבמצרים משום שמיקומה של השגרירות הישראלית בקהיר ידוע לכל ונמצא במרכז העיר. "וזאת בניגוד לשגרירות הישראלית בעמאן שרוב הציבור כלל אינו יודע היכן היא", לדבריו. עוד אמר, כי במצרים קדמו להפגנה תקריות כגון הרג החיילים המצרים בגבול ישראל-מצרים "שסייעה בהצתת ההפגנה מול השגרירות".

הפגנה נגד שלטונות ירדן, עמאן, 9 בספטמבר 2011. Mohammad Hannon, AP
מפגינים נגד השלטון בעמאן, השבוע/AP, Mohammad Hannon

בתוך כך, הורו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר החוץ, אביגדור ליברמן, לפנות את כל הסגל הדיפלומטי משגרירות ישראל בעמאן, בראשו עומד השגריר דני נבו. הסגל הושב לישראל יום מוקדם מהרגיל, שכן בדרך כלל חוזרים אנשי השגרירות לישראל בסופי שבוע. במקום נשארו, ככל הנראה, מספר מאבטחים.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully