וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר בבריטניה: אמהות בימינו משקיעות יותר במטבח

לפי הסקר שנערך עבור פסטיבל אוכל, אמהות בנות דורנו מכירות בעל פה 25% יותר מתכונים מאמהות משנות ה-70' וה-80': "זה מפריך לחלוטין את המיתוס על האמא המודרנית שלא משקיעה בבישול"

איכות של אוכל היא עניין של טעם, אבל בכל זאת, יש כמה נתונים אבסולוטיים שניתן להתחשב בהם כשמנסים לדרג תפקוד של טבח או טבחית, כגון המגוון - המתבטא בכמות המתכונים. הפרמטר הזה נבדק באחרונה על ידי חוקרים בריטים שבדקו שני דורות של אמהות - וגילו כי בניגוד למיתוס, דווקא האמהות של ימינו, בהשוואה לאמהות מהדור הקודם, מכירות ומכינות מגוון רחב יותר של תבשילים.

הסקר, שנערך עבור יריד אוכל שצפוי להתקיים בחודש הבא עיר ברמינגהאם ותוצאותיו פורסמו היום (רביעי) ב"טלגרף", נערך בקרב 1,000 אמהות בריטיות - מחציתן בנות דורנו, ומחציתן כאלו שהפכו לאמהות בשנות ה-70' וה-80'. על פי הממצאים, אמא "ממוצעת" מהדור הקודם זוכרת 17 מתכונים בעל-פה, בעוד אמא ממוצעת בימינו מכירה 21 מתכונים - כמעט 25% יותר.

ההבדל מתבטא לא רק במספר המנות, אלא גם באופיין. כך למשל, 70% מהאמהות ה"מודרניות" העידו בסקר כי בילדותן הגישו להן אמהותיהן רק אוכל בריטי מסורתי, אך 61% מהן ציינו כי הן עצמן מגוונות יותר מאמן במספר ובסוג המתכונים.

עורכי הסקר מעריכים כי אחת הסיבות העיקריות לגיוון הגובר בבישול היא הפופולריות הגדולה של תוכניות בישול בטלוויזיה. 40% מהאמהות הצעירות הודו בסקר כי הן משתמשות בטיפים שנותנים שפים טלוויזיוניים. "הממצאים הללו מפריכים לחלוטין את המיתוס שהאמהות של ימינו לא משקיעות בבישול", מסרה דוברת הפסטיבל לטלגרף. "למעשה, אמהות בימינו אוהבות לבשל, אוהבות לראות את משפחותיהן נהנות מארוחה טובה, ויוצאות ל'הרפתקאות' במטבח יותר מאי פעם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully