וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופאים ומתמחים לבית הדין: "בטל ההסכם עם האוצר"

אריאל נוי

14.9.2011 / 11:32

לקראת כניסתו לתוקף של ההסכם עליו חתמה ההסתדרות הרפואית עם משרד האוצר, הרופאים מבקשים לבטל אותו, מצהירים כי לא יחתימו שעון נוכחות ומקימים ארגון חדש שייצג אותם

רופאים ומתמחים הגישו היום (רביעי) תביעה לבית הדין לעבודה בבקשה לצו מניעה נגד כניסתו לתוקף על הסכם השכר עליו חתמה ההסתדרות הרפואית עם משרד האוצר. כמו כן, הצהירו הרופאים בפני בית הדין כי לא יקיימו את סעיף החתמת שעון הנוכחות המופיע בהסכם וביקשו להקים ארגון מתחרה להסתדרות הרפואית – ארגון רופאי בתי החולים (ארב"ה).

במקביל, מחאת הרופאים נמשכת, ועד כה יותר מ-700 רופאים הגישו את התפטרותם. מתוך המתפטרים מעל 100 הם מבית החולים בילינסון בפתח תקווה, כ-150 מבית החולים איכילוב בתל אביב ו-96 מבית החולים שיבא בתל השומר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ד"ר שני ועופר סדן, שניהם מתמחים בבית חולים איכילוב, התפטרו יחד ובעוד שלושה שבועות אמורים להפסיק לעבוד. "המאבק הזה הוא מבחינתנו ההזדמנות האחרונה להציל את המערכת בה אנחנו עובדים. ההסכם הנוכחי דוחף את הרופאים החוצה מהמערכת הציבורית, כיוון שהוא לא נותן אופק לרופא שהיום הוא בסוף ההתמחות או מומחה צעיר. לכל האוכלוסייה הזו הרעו את התנאים באופן משמעותי, אם מדובר על חובת תורנויות עד גיל 47, אותו גיל בו בצבא הקבע פורשים לפנסיה, אי עלייה או אף ירידה קלה ריאלית בשכר והפחתת ימי חופשה", סיפרו.

עוד על מחאת הרופאים:
מאות מתמחים הגישו מכתבי התפטרות: "לא נוותר"
המתמחים דחו הצעת פשרה מצד ליצמן: ”פלסטר לסרטן”
ארגון הרופאים המתחרה יוצא לדרך: ”ההסכם מבזה"

לדבריהם, הרופאים כיום צריכים לעבוד במשרות כפולות כדי להתפרנס ולכלכל את המשפחה שלהם. "אם היום רופא בבית חולים צריך לעבוד במשרה נוספת אחרי הצהריים, מחר הוא ישקול היטב אם לא להפוך את עבודתו השנייה לראשונה. השעון, אגב, רק ידרבן את המהלך הזה, כיוון שרופא בכיר שיש לו מרפאה בקהילה - גם בקופת חולים כמו רב הרופאים, רק למיעוט קטן יש קליניקה פרטית - יעביר את השעון שעתיים לפני הזמן כדי להאריך את המרפאה. לכל היותר הוא ייקנס במשכורתו העלובה בבית החולים, אך בשעתיים האלה הוא ירוויח פי ארבעה. וכל זה בצורה חוקית ולגיטימית בחסות השעון המהולל שהאוצר כל כך חפץ בו" אמרה ד"ר סדן.

"בסיכומו של עניין, אם אני מסתכל עשר שנים קדימה, אני רואה תנאי עבודה גרועים יותר, ושכר שבמקרה הטוב יישאר זהה, ואם זה המצב יהיו פחות רופאים טובים במערכת, ענין של ברירה טבעית. אני מקווה שקברניטי מערכת הבריאות יתעשתו ויצרו שינוי במהלך הצפוי", סיכם ד"ר סדן.

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully