וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חש ירידה בגבריות? זה כנראה בגלל שהפכת לאב טרי

מחקר חדש שנערך בפיליפינים קובע כי גברים שהפכו לאבות טריים מסגלים לעצמם יותר תפקידים אבהיים בשל ירידה משמעותית ברמות הטסטוסטרון בגופם. "אבהות מצריכה הסתגלות ריגשית ופיזית"

הידיעה הבאה מיועדת לאבות הטריים שביניכם: אם לאחרונה חשתם בירידה בגבריותכם, אז ייתכן מאוד שהסיבה לכך היא העובדה שהפכתם באחרונה להורים – כך קובע מחקר חדש שנערך בשנים האחרונות בפיליפינים. על פי המחקר, שעקב במשך חמש שנים אחר 624 גברים בגילאי 21-26 שחלקם נכנסו למערכות יחסים רציניות והפכו להורים, חלה אצלם ירידה בטסטוסטרון לאחר הלידה.

כמו כן, קובע המחקר, כי הטסטוסטרון, שהוא הורמון הגורם להעצמת הגבריות, לתוקפנות ולחוסן פיזי, נמצא במינון גבוה יותר בקרב גברים צעירים ורווקים ללא ילדים. עם מינון נמוך יותר של טסטוסטרון בגופם, קיים סיכוי גדול יותר שגברים יסגלו לעצמם תפקידי אבהות ויסייעו בטיפול בילדיהם, דבר הדרוש יותר בקרב בני אדם, אשר להם ילדות ארוכה יותר, מאשר בקרב יונקים אחרים.

מחקרים קודמים לא הצליחו להוכיח האם מקורה של הירידה בטסטוסטרון בקרב גברים הוא נישואיהם הטריים או האם מקורה בהפיכתם לאבות. "לגברים שהחלו את המחקר עם רמות גבוהות של טסטוסטרון היה סיכוי גבוה יותר להפוך להורים, אך ברגע שעשו זאת – רמת הטסטוסטרון שלהם ירדה באופן ניכר", מסביר אחד ממחברי המחקר, לי גטלר, מועמד ללימודי דוקטורט באנתרופולוגיה באוניברסיטת אילנוי, ארה"ב, "הממצאים שלנו נכונים בייחוד עבור אבות שהפכו להיות מעורבים יותר בטיפול בילדיהם".

בקרב גברים שהפכו לאבות במהלך המחקר נראתה ירידה ממוצעת של 26%-34% ברמות הטסטוסטרון, ירידה משמעותית בהשוואה לירידה נורמלית ברמות הטסטוסטרון אצל גברים בני גילם שטרם הפכו לאבות (12%-14%). הירידות הגבוהות ביותר ברמות הטסטוסטרון נצפו בקרב אבות לתינוקות בני חודש ומטה. "אבהות מצריכה הסתגלות רגשית, פסיכולוגית ופיזית", מסביר גטלר, "ממצאי המחקר שלנו מוכיחים שהביולוגיה הגברית יכולה להשתנות באופן ניכר כדי לסייע לענות על צרכים אלה".

עוד בנושא גבריות:
יותר גברים פונים כיום לניתוחים פלסטיים
גברים מסוכנים מנשים על הכביש
מחקר: גברים צריכים חיבוק - לנשים חשוב הסקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully