וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח שהוגש לאו"ם: חברי פאלמר טעו, הסגר לא חוקי

חמישה חוקרים בכירים הגישו דו"ח למועצת האו"ם לזכויות אדם: "המצור על עזה מאז 'עופרת יצוקה' פוגע אנושות בזכויות האדם של הפלסטינים, מדרדר אותם לעוני ולבחירה בין מים לתרופות"

המצור הימי על רצועת עזה אינו חוקי, ופוגע פגיעה חמורה ומתמשכת בחיי הפלסטינים - כך טענה ועדה של מומחים וחוקרים, שהגישה אמש (שלישי) את מסקנותיה למועצת האו"ם לזכויות אדם. מחברי הדו"ח הודיעו כי הם סותרים את מסקנותיו של דו"ח פאלמר, שאינו משקף נכונה, לטענתם, את המציאות בשטח, בקביעו כי הסגר על עזה לגיטימי.

בראש הוועדה שחיברה את הדו"ח עמד אוליביה דה שוטר, חוקר בכיר הממונה באו"ם על התמודדות הארגון עם משברי מזון ברחבי העולם, שכבר ביקר במדינות רבות בהן היכו מגפות ואסונות טבע. דה שוטר הוא פרופסור בלגי שלימד משפטים בארצות הברית, ולצדו עמדו ארבעה מומחים נוספים ועצמאיים, המתמחים בזכויות אדם, ברפואה פנימית, בפסיכיאטריה ובחקר עוני ומי שתייה מזוהמים. לצדו, אחד מכותבי הדו"ח הבכירים הוא ריצ'רד פולק, שליח האו"ם הקודם לזכויות אדם, שבעבר עורר כעס רב בירושלים, לאחר שהשווה את פעולות צה"ל בעזה למעשי הנאצים. כשנחת פולק בנתב"ג לקראת ביקורו בישראל, הוא גורש מיד מהארץ - צעד שעורר, בתורו, זעם על ישראל.

עוד בנושא
ב-17 בינואר 2008: שר הביטחון הורה להטיל מצור בעזה
דו"ח פאלמר קבע: המשט לעזה בעייתי, אך הסגר לגיטמי
ארדואן בקהיר: "ישראל תשלם על מעשי הטרור שלה"

ספינות דיג פלסטיניות מנסות להגיע ללב ים לקבל פני ספינות פעילי השלום. Hatem Moussa, AP
"לדייגים ברצועת עזה אין נגישות מוחלטת, או כמעט מוחלטת, ל-85% מאזורי הדיג"/AP, Hatem Moussa

לפי הדו"ח, המצור המתמשך על רצועת עזה בארבע השנים האחרונות שלל את זכויותיהם של כ-1.6 מיליון פלסטינים החיים בה. בהצהרה משותפת של מחברי הדו"ח, הם שללו את מסקנות דו"ח פאלמר, שלדבריהם, מחבריו לא הצליחו להכיר בעובדה כי הסגר הימי על רצועת עזה הוא חלק ממדיניות המצור בה נוקטת ישראל כלפי הפלסטינים הגרים בה.

כמו כן, נכתב בדו"ח כי כשליש משטחיה החקלאיים של רצועת עזה לא ניתנים לעיבוד ממגבלות הנובעות מהמצור שהוטל עליה. עוד צוין כי כ-85% מאזורי הדיג מול חופיה אינם נגישים לחלוטין או שכמעט אינם נגישים עבור הדייגים הפלסטינים, בשל נוכחותה הצבאית של ישראל באזור ובשל פגיעה חמורה שנגרמה לדגה. בנוסף, מציין הדו"ח כי בשני שלישים לפחות מבתי האב ברצועת עזה יש מחסור במזון זמין, וכי "התושבים נאלצים לבצע מעשים אסורים של סחר-חליפין, ולעתים רבות נאלצים לבחור בין מזון, תרופות או מים עבור בני משפחותיהם". עוד נכתב כי יש לספק לתושבים כמויות רבות ודחופות של דלק ובטון כדי לשקם את בתיהם.

(עדכון ראשון: 23:08, 13.09.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully