וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעה: על כל דונם לבדואים - דונם לחיילי צה"ל

פנחס וולף

12.9.2011 / 18:07

בעקבות אישור דו"ח פראוור שהסדיר חלק מההתיישבות הבדואית בנגב, הגה חבר הכנסת דנון הצעה שתיתן עדיפות לחיילים משוחררים. "לחזק את החיילים המשוחררים ובו בזמן לפתח את הנגב"

יום לאחר אישור המלצות דו"ח פראוור על ידי הממשלה לפיהן יוכשרו 100 אלף דונמים לבנייה מסודרת באזור הפזורה הבדואית בנגב, יזם חבר הכנסת דני דנון (ליכוד) הצעת חוק לחלוקת קרקעות לחיילים משוחררים, בדומה להמלצות הדו"ח. על פי הצעת החוק, על כל דונם שהבדואים יקבלו, הממשלה תקצה שטח דומה עבור חיילים משוחררים. הצעת החוק תגדיר את האזורים המדויקים בנגב בהם החיילים המשוחררים יוכלו לקבל את ההטבה.

עוד בנושא:
אושרה התכנית להסדרת ההתיישבות הבדואית בנגב

"דווקא בתקופה של מחאה חברתית עלינו לחזק את החיילים המשוחררים ובו בזמן לפתח את הנגב – זהו צדק חברתי", אמר דנון. "כיום בנגב ישנם מעל 170 אלף בדואים, הפרוסים על שטחים של אלפי דונמים. חלק גדול מהם חי בישובים לא חוקיים המהווים מפגע סביבתי ושמם של חלקם נקשר למגוון רב של אירועים בעלי אופי פלילי. רק אתמול הואשמו שני בדואים בגניבת מתכות מבסיס סודי באזור הנגב".

החלטת הממשלה מאתמול קובעת כי ייערך תהליך תכנוני מקיף, במסגרתו יורחבו יישובים קיימים, ייקלטו תושבים ביישובי המועצה האזורית אבו-בסמה ויוקמו יישובים במסגרת תכנית המתאר המחוזית באר שבע. תביעות הבעלות על הקרקע יוסדרו באמצעות מנגנון אחיד ושקוף שייקבע בחוק, ולפיו יינתנו תמורות בקרקע ובכסף בהיקף משמעותי. כך למשל, עבור כל תביעת בעלות של תובע שמחזיק בקרקע, שתוסדר במלואה, יקבל התובע 50% מסך תביעתו, לעומת 20% בלבד המוצעים לו כיום".

ההחלטה הרגיזה אנשי שמאל, ימין ובדואים כאחד. אתמול תקפו נציגי הבדואים את ההחלטה בחריפות. היום, כאמור, הימין תוקף. לדברי דנון, "צריך לשנות את סדרי העדיפויות. פתרון לאומי יינתן על ידי תכנית רחבה, הכוללת בתוכה חיזוק הנגב באוכלוסיות צעירות וחזקות שיתרמו לבניית הדרום. מתן קרקעות לחיילים משוחררים יכול להיות פתרון מרכזי".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully