וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל "מחדלים חמורים": הושבתו הלימודים בלקיה

12.9.2011 / 17:59

בעוד הממשלה אישרה אתמול את התכנית להסדרת ההתיישבות הבדואית בנגב, הכריז ועד ההורים של חטיבת הביניים בלקיה על השבתת הלימודים, בין היתר, בשל מחסור בכיתות לימוד והיעדר מעבדה

ועד ההורים של חטיבת הביניים "אקראא" שבלקיה, ישוב בדואי בצפון הנגב, שלח היום (שני) מכתב דחוף לשר החינוך גדעון סער, מנכ"ל משרד החינוך שמשון שושני, מנהלת מחוז הדרום עמירה חיים, ומנהל מנהל הפיתוח, יגאל צרפתי. במכתב הודיע ועד ההורים על השבתת הלימודים בחטיבת הביניים, בה לומדים כ-520 תלמידים, החל מאתמול ועד להודעה חדשה, זאת בשל "מחדלים חמורים", לטענתו, בתחום הבינוי ובהם מחסור בשלוש כיתות לימוד והיעדר מעבדה וחדר מחשבים.

בתוך כך, אישרה אתמול הממשלה את התכנית להסדרת ההתיישבות הבדואית בנגב, לפיה יוכשרו 100 אלף דונמים לבנייה מסודרת במקום התיישבות הפזורה הלא חוקית הקיימת כיום. זאת בהמשך לדו"ח שגיבשה הוועדה בראשותו של שופט בית המשפט העליון לשעבר, אליעזר גולדברג. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר בתגובה לאישור כי "עלינו לעשות את המהלך למען המדינה, לתושבי הנגב, יהודים ובדואים כאחד".

עם זאת, לא כולם הביעו שביעות רצון מהתכנית החדשה. יו"ר הפלג הדרומי של התנועה האיסלמית, חאמד אבו דאעבס, תקף את התכנית ואמר כי היא תביא בסופו של דבר להתנגשות חזיתית בין הבדואים לשלטון הישראלי: "אנחנו מתנגדים בכל תוקף לתכנית הממשלתית. אנו רואים בה תכנית של טרנספר ל-30 אלף תושבים בדואים ול-13 כפרים ערביים בנגב".

"אנחנו קוראים לממשלה להידבר עם האוכלוסייה הבדואית ולא לכפות עליה פתרונות", אמר אבו דאעבס, "כמו כן, אנחנו קוראים לממשלה לאשר תכניות בנייה ולא תכניות הריסה. אנחנו אומרים לממשלה: 'אל תתבודדו מן העם כמו שאתם מתבודדים מהעולם'. אנחנו, הבדואים, רוצים להיות חלק חיובי ואינטגרלי בעשיה למען הנגב, תוך שמירת המסורת שלנו". אבו דאעבס הוסיף כי נוכח התנגדות הבדואים לתכנית, קיימת סבירות גבוהה שהיא תיכשל.

עוד בנושא:
אושרה התכנית להסדרת ההתיישבות הבדואית בנגב
בדואים נגד עמידרור: גזען יבדוק התיישבותנו בנגב?
המל"ל תבחן הסדרת התיישבות הבדואים בנגב

על פי התכנית, ייערך תהליך תכנוני מקיף במסגרתו יורחבו יישובים קיימים, ייקלטו תושבים ביישובי המועצה האזורית אבו-בסמה ויוקמו יישובים במסגרת תכנית המתאר המחוזית בבאר שבע. ההערכה היא כי מקום מגוריהם של כשני שלישים מתושבי הפזורה יוסדר בקרבת מקום. התכנית כוללת גם את פיתוח התשתיות והתעסוקה תוך דגש מיוחד על נשים וצעירים. כמו כן, תתמקד התכנית בפיתוח אזורי תעשייה, הקמת מרכזי תעסוקה ביישובים, קידום הכשרות מקצועיות ועוד.

חלאד אלסנע, ראש מועצת לקיה מבקש להדגיש כי ככל הידוע לו, לא תתקיים מחר שביתה. לדבריו, "ארבעת הקרוונים מחוברים לחשמל ובקרבתם הוקם מבנה שירותים. המזגנים החסרים יותקנו עד יום חמישי".

ממחוז דרום נמסר כי "משרד החינוך העביר תקציב, מבעוד מועד, למועצה המקומית לקיה לטובת הוספת מבני חינוך בחטיבת הביניים הצומחת. הקמה או הצבת מבני מוסדות החינוך, חיבורם לתשתיות והתחזוקה השוטפת הינם באחריות הרשות המקומית. המועצה המקומית לקיה דיווחה למשרד כי המבנים שהוצבו אתמול בשטח בית הספר יחוברו לתשתיות עד לסוף השבוע."

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully